Pytanie |
Odpowiedź |
ramy czasowe pozytywizmu w Polsce rozpocznij naukę
|
|
od 1864 roku Upadek Powstania Styczniowego do lat 90 XIX wieku
|
|
|
ramy czasowe pozytywizmu w Europie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiara w naukę, postulaty scjentyzmu, reformy edukacji, postulaty stawiania i realizowania praktycznych celów, praca organiczna i praca u podstaw
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koncentrowała się wokół człowieka oraz jego miejsca i roli w społeczeństwie
|
|
|
pierwszy charakterystyczny kierunek pozytywizmu rozpocznij naukę
|
|
scjentyzm - jedynym źródłem wiedzy jest nauka, w sposób ścisły można zajmować się tylko tym co da się sprawdzić doświadczalnie
|
|
|
drugi charakterystyczny kierunek pozytywizmu rozpocznij naukę
|
|
ewolucjonizm, wszechświat czyli przyroda i społeczeństwo podlega prawu ewolucji nieustannej przemiany, w której formy życia gorzej dostosowane są zastępowane przez te lepiej dostosowane
|
|
|
trzeci charakterystyczny kierunek pozytywizmu rozpocznij naukę
|
|
utylitaryzm, Idealne społeczeństwo powinno się opierać na utożsamianiu dobra jednostki z dobrem ogółu, człowiek jest szczęśliwy gdy jest użyteczny dla społeczeństwa
|
|
|
czwarty charakterystyczny kierunek pozytywizmu rozpocznij naukę
|
|
organicyzm, społeczeństwo rozwija się i funkcjonuje tak jak organizm biologiczny, osłabienie jednej części powoduje słabość i chorobę całego społeczeństwa
|
|
|
typy bohaterów w pozytywizmie rozpocznij naukę
|
|
działacz gospodarczy w nawiasie kupiec, fabrykant) jego działalność jest użyteczna dla całego społeczeństwa, przyczynia się do rozwoju cywilizacyjnego kraju
|
|
|
typy bohaterów w pozytywizmie rozpocznij naukę
|
|
inteligent zaangażowany w pracę u podstaw, społecznik – ma poczucie misji działa bezinteresownie dla dobra ogółu, jest gotów do poświęceń
|
|
|
typy bohaterów w pozytywizmie rozpocznij naukę
|
|
uczony, wierzy że dzięki postępowi i nauce świat będzie lepszy
|
|
|
typy bohaterów w pozytywizmie rozpocznij naukę
|
|
kobieta niezależna, utrzymuje się z własnej pracy nie uznaje barier społecznych przeciwstawia się konwenansom obyczajowym
|
|
|