Dział 5, lekcja 7, tekst: En busqueda de novia, str. 70

4.5  1    36 fiszek    Fiszkoteka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie
Odpowiedź

luksusowy
Antonio i Elena chodzą do tej restauracji, bo jest luksusowa i jedzenie, które podają jest bardzo dobre.
rozpocznij naukę
de lujo
Antonio y Elena van a este restaurante porque es de lujo y la comida que sirven es muy buena.

być zakochanym w kimś
Juan jest zakochany w Anie i chce ją zaprosić do kina tego wieczoru.
rozpocznij naukę
estar enamorado de alguien
Juan está enamorado de Ana y quiere invitarla al cine esta tarde.

zapraszać kogoś
Chcemy was zaprosić do teatru tego wieczoru.
rozpocznij naukę
invitar
Queremos invitaros al teatro esta tarde.

być zestresowanym
Ana jest bardzo zestresowana, ponieważ za chwilę ma randkę.
rozpocznij naukę
estar estresado
Ana está muy estresada porque dentro de un momento tiene una cita.

towarzyszyć komuś
Nie mogę ci towarzyszyć, jutro jestem w pracy.
rozpocznij naukę
acompañar a alguien
No puedo acompañarte, mañana estoy en el trabajo.

pragnąć czegoś, mieć ochotę na coś
Macie ochotę zjeść morszczuka z frytkami.
rozpocznij naukę
apetecerle a alguien
Os apetece comer una merluza con patatas fritas.

wspaniały
Myślę, że jej pomysł jest świetny.
rozpocznij naukę
estupendo
Pienso que su idea es estupenda.

wspaniały, znakomity, naprawdę dobry
Baranina dzisiaj jest wspaniała.
rozpocznij naukę
buenísimo
El cordero hoy está buenísimo.

odebrać kogoś, przyjechać po kogoś
Alberto chce odebrać Juanę o ósmej.
rozpocznij naukę
recoger
Alberto quiere recoger a Juana a las ocho de la tarde.

natychmiast
Kelnerka przychodzi natychmiast do stołu.
rozpocznij naukę
inmediatamente
La camarera viene a la mesa inmediatamente.

pragnąć czegoś, życzyć sobie
Pani Muñoz pragnie spotkać się z panem Palacios.
rozpocznij naukę
desear
La señora Muñoz desea encontrarse con el señor Palacios.

zaczynać
Zaczyna się bardzo miła rozmowa.
rozpocznij naukę
empezar
Empieza una conversación muy amable.

tonik
Poproszę tonik.
rozpocznij naukę
una tónica
Una tónica, por favor.

nienawidzić, nie znosić
Nie znosimy korków, bardzo nas męczą.
rozpocznij naukę
odiar
Odiamos los atascos, nos cansan mucho.

być spokojnym
Kiedy moja córka jest w domu ze swoją babcią, jestem spokojna.
rozpocznij naukę
estar tranquilo
Cuando mi hija está en casa con su abuela, estoy tranquila.

niemiły, nieprzyjemny, odrażający
Jedzenie w restauracji jest nieprzyjemne, bo nie cierpię kelnerki, która tutaj pracuje.
rozpocznij naukę
desagradable
Comer en este restaurante es desagradable, porque odio a la camarera que trabaja aquí.

bardzo zły, okropny
Gazpacho, które gotujecie jest okropne.
rozpocznij naukę
malísimo
El gazpacho que vosotros cocináis es malísimo.

iść pieszo
Nie jeżdżę do pracy samochodem. Wolę chodzić pieszo.
rozpocznij naukę
ir a pie
No voy al trabajo en coche. Prefiero ir a pie.

luksusowy
Czy zna ktoś luksusową restaurację?
rozpocznij naukę
de lujo
¿Conoce alguien un restaurante de lujo?

być zakochanym w kimś
Czy Juan jest zakochany w Anie? Wydaje mi się, że patrzy na nią w inny sposób.
rozpocznij naukę
estar enamorado de alguien
¿Está enamorado Juan de Ana? Me parece que él le mira de otra manera.

zapraszać kogoś
Czy zapraszacie nas, żeby zjeść coś tej nocy?
rozpocznij naukę
invitar
¿Nos invitáis a tomar algo esta noche?

być zestresowanym
Dlaczego ona wchodzi do restauracji bardzo zestresowana?
rozpocznij naukę
estar estresado
¿Por qué ella entra en el restaurante muy estresada?

towarzyszyć komuś
Czy możesz mi jutro potowarzyszyć?
rozpocznij naukę
acompañar a alguien
¿Puedes acompañarme mañana?

chcieć
Czy masz ochotę iść ze mną, żeby coś zjeść po południu?
rozpocznij naukę
apetecerle algo
¿Te apetece ir conmigo a tomar algo por la tarde?

wspaniały, znakomity, świetny
Czy jej pomysł jest świetny?
rozpocznij naukę
estupendo
¿Es estupenda su idea?

wspaniały, znakomity, naprawdę dobry
Jakie danie dziś jest wspaniałe?
rozpocznij naukę
buenísimo
¿Qué plato hoy está buenísimo?

odebrać kogoś, przyjechać po kogoś
O której godzinie Alberto chce odebrać kelnerkę z restauracji?
rozpocznij naukę
recoger
¿A qué hora quiere recoger Alberto a la camarera del restaurante?

natychmiast
Idziemy na basen natychmiast po wyjściu z pracy czy później?
rozpocznij naukę
inmediatamente
¿Vamos a la piscina inmediatamente después de salir del trabajo o luego?

pragnąć czegoś, życzyć sobie
Czy pani Muñoz życzy sobie zrobić zakupy w supermarkecie?
rozpocznij naukę
desear
¿Desea la señora Muñoz hacer la compra en el supermercado?

zaczynać
Czy chcesz coś do picia na początek?
rozpocznij naukę
empezar
¿Quieres algo de beber para empezar?

tonik
Pijecie piwo czy tonik?
rozpocznij naukę
una tónica
¿Tomáis una cerveza o una tónica?

nienawidzić
Nie znosicie tego sklepu czy wam się podoba?
rozpocznij naukę
odiar
¿Odiáis esta tienda o os gusta?

być spokojnym
Czy jesteś spokojny, kiedy idziesz do lekarza?
rozpocznij naukę
estar tranquilo
¿Estás tranquilo cuando vas al médico?

nieprzyjemny
Dlaczego jedzenie w tej restauracji jest nieprzyjemne?
rozpocznij naukę
desagradable
¿Por qué comer en este restaurante es desagradable?

bardzo zły, okropny
Gazpacho, które gotujemy jest wspaniałe czy okropne?
rozpocznij naukę
malísimo
¿El gazpacho que comemos es buenísimo o malísimo?

iść pieszo
Jeździsz do pracy samochodem czy chodzisz pieszo?
rozpocznij naukę
ir a pie
¿Vas al trabajo en coche o a pie?


Kurs zawiera także następujące zestawy fiszek:

Dział 1, lekcja 1, powitania, str. 8-9Dział 1, lekcja 2, zaimki osobowe, str. 10-11Dział 1, lekcja 3, pytania do zaimków osobowych str. 11-12Dział 1, lekcja 4, kraje i narodowości str. 9-10Dział 1, lekcja 5, podstawowe pytaniaDział 1, lekcja 6, podawać coś, dziękować, str. 13Dział 1, lekcja 7, zawody i miejsca pracy, str. 12Dział 1, lekcja 8, pytania do zawodów, str. 12Dział 1, lekcja 9, języki obce, str. 14Dział 1, lekcja 10, alfabet, str. 17Dział 1, lekcja 11, liczby 1-10, str. 13Dział 2, lekcja 1, rzeczowniki i przymiotniki, str. 22Dział 2, lekcja 2, pytania o rzeczowniki, str. 22Dział 2, lekcja 3, kolory i okoliczniki miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 4, pytania do kolorów i okliczników miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 5, rodzina, str. 25Dział 2, lekcja 6, pytania o rodzinę, str. 25Dział 2, lekcja 7, przymiotniki dotyczące charakteru, str. 27Dział 2, lekcja 8, pytania o charakter, str. 25Dział 2, lekcja 9, liczebniki 11-100, str. 27Dział 2, lekcja 10, ser i estar, str. 28Dział 2, lekcja 11, opis klasy, str. 30Dział 3, lekcja 1. części domu, str. 36Dział 3, lekcja 2, pytania związane z mieszkaniem, str. 36Dział 3, lekcja 3, opis mieszkań, str. 38Dział 3, lekcja 4, pytania do opisu mieszkania, str. 38Dział 3, lekcja 5, liczby porządkowe, str. 39Dział 3, lekcja 6, tekst: Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 7, pytania do tekstu Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 8, czasowniki związane z mieszkaniem, str. 41Dział 3, lekcja 9, przedmioty i meble, str. 42Dział 3, lekcja 10, pytania do przedmiotów i mebli, str. 42Dział 3, lekcja 11, tekst: La familia Ortiz en su piso, str. 43Dział 3, lekcja 12, pytania do tesktu: La familia Ortiz str. 43Dział 3, lekcja 13, zaimki dzierżawcze, str. 44Dział 3, lekcja 14, algo, nada, alguien, nadie, este, ese, str. 45Dział 3, lekcja 15, Las favelas, str. 47Dział 4, lekcja 1, słownictwo o mieście, str. 50Dział 4, lekcja 2, pytania o miasto, str. 50Dział 4, lekcja 3, godziny, str. 51Dział 4, lekcja 4, pytania o godzinę, str. 51Dział 4, lekcja 5, dni tygodnia, str. 52Dział 4, lekcja 6, słuchanka La agenda de Carla, str. 52Dział 4, lekcja 7, godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 8, pytania o godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 9, środki transportu, str. 56Dział 4, lekcja 10, czasowniki, str. 59Dział 4, lekcja 11, ważne czasownikiDział 4, lekcja 12, wskazywanie drogi, str. 57Dział 4, lekcja 13, pytania o drogę, str. 57Dział 4, lekcja 14, jazda autobusem/metrem, str. 58-60Dział 4, lekcja 15, Rincón de cultura, str. 61Dział 5, lekcja 1, słownictwo - jedzenie, str. 64Dział 5, lekcja 2, posiłki w restauracji, str. 65Dział 5, lekcja 3, czasowniki związane, z jedzeniem str. 65Dział 5, lekcja 4, w restauracji, str. 66Dział 5, lekcja 5, czasowniki związane, z restauracją str. 66Dział 5, lekcja 6, czasowniki: gustar, encantar, str. 68Dział 5, lekcja 8, często używane czasowniki, str. 67Dział 5, lekcja 9, c.d. czasownikówDział 5, lekcja 10, antes, después de, str. 71Dział 5, lekcja 11, Rincón de cultura: la dieta mediterránea, str. 75Dział 6, lekcja 1, czasowniki zwrotne, str. 78Dział 6, lekcja 2, częstotliwość, str. 80Dział 6, lekcja 3, wygląd zewnętrzny, str. 82Dział 6, lekcja 4, słuchanka: Una agenda de citas on-line, str. 83Dział 6, lekcja 5, facebook, str. 84Dział 6, lekcja 6, al + infinitivo, str. 85Dział 6, lekcja 7, tekst: ¿Cómo son los españoles? ¿Cómo son los polacos?, str. 86Dział 6, lekcja 8, se impersonal, str. 86Dział 6, lekcja 9, Los apellidos en España, str. 89

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.