Dział 5, lekcja 11, Rincón de cultura: la dieta mediterránea, str. 75

5  1    16 fiszek    Fiszkoteka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
obiad
Codziennie o trzynastej moja babcia przygotowuje obiad.
rozpocznij naukę
el almuerzo
Todos los días a las trece mi abuela prepara el almuerzo.
jeść obiad
W niedziele mamy zwyczaj jeść obiad w restauracji.
rozpocznij naukę
almorzar
Los domingos tenemos la costumbre de almorzar en un restaurante.
podwieczorek
Ulubionym daniem Kubusia Puchatka jest podwieczorek.
rozpocznij naukę
la merienda
El plato favorito del osito Winnie Pooh es la merienda.
jeść podwieczorek
Francuzi na podwieczorek zwykle jedzą jogurt, owoc lub coś słodkiego i piją kawę.
rozpocznij naukę
merendar
Los franceses suelen merendar un yogur, una fruta o un café con algo dulce.
kolacja
Moja kolacja jest obfita, Jem gorące dania sałatki, przekąski i chleb.
rozpocznij naukę
la cena
Mi cena es abundante. Como platos calientes, ensaladas, algo para picar y pan.
dieta
Musisz zmienić swoją dietę, odżywiasz się bardzo źle.
rozpocznij naukę
la dieta
Tienes que cambiar tu dieta, te alimentas muy mal.
zróżnicowany
Dieta śródziemnomorska jest bardzo zróżnicowana i bogata w warzywa i owoce.
rozpocznij naukę
variado
La dieta mediterránea es muy variada y rica en verduras y frutas.
smaczny
Umiemy gotować bardzo smaczne paelle.
rozpocznij naukę
sabroso
Sabemos cocinar paellas muy sabrosas.
rozkład, plan, godziny pracy, godziny otwarcia
Godziny otwarcia naszej restauracji są dostosowane do potrzeb klientów.
rozpocznij naukę
horario
El horario de nuestro restaurante es adecuado a las necesidades de los clientes.
bar za rogiem
Bar za rogiem nie jest zbyt elegancki, ale kucharz jest genialny.
rozpocznij naukę
el bar de la esquina
El bar de la esquina no es muy elegante pero el cocinero es genial
mała porcja tortilli
Moja przyjaciółka je czasami na śniadanie małą porcję tortilli przed pójściem do pracy.
rozpocznij naukę
pincho de tortilla
Mi amiga desayuna a veces un pincho de tortilla antes de ir al trabajo.
bułka
Lubię zjeść na śniadanie bułkę z dżemem.
rozpocznij naukę
bollo
Me gusta desayunar un bollo con mermelada.
budyń
Budyń robi się z mleka, mąki i jajek.
rozpocznij naukę
flan
El flan se hace de leche, harina y huevos.
lody
Na deser Hiszpanie jedzą owoce, budyń lub lody.
rozpocznij naukę
el helado
De postre los españoles comen fruta, flan o un helado.
zaczynać czymś
Wiele narodów zaczyna obiad zupą.
rozpocznij naukę
empezar con
Muchas naciones empiezan su comida con la sopa.
kończyć czymś
Kolacja kończy się deserem.
rozpocznij naukę
terminar con
La cena termina con un postre.

Kurs zawiera także następujące zestawy fiszek:

Dział 5, lekcja 1, słownictwo - jedzenie, str. 64Dział 5, lekcja 2, posiłki w restauracji, str. 65Dział 2, lekcja 9, liczebniki 11-100, str. 27Dział 2, lekcja 3, kolory i okoliczniki miejsca, str. 24Dział 6, lekcja 1, czasowniki zwrotne, str. 78Dział 6, lekcja 2, częstotliwość, str. 80Dział 6, lekcja 3, wygląd zewnętrzny, str. 82Dział 1, lekcja 2, zaimki osobowe, str. 10-11Dział 1, lekcja 5, podstawowe pytaniaDział 1, lekcja 11, liczby 1-10, str. 13Dział 1, lekcja 1, powitania, str. 8-9Dział 1, lekcja 6, podawać coś, dziękować, str. 13Dział 1, lekcja 7, zawody i miejsca pracy, str. 12Dział 1, lekcja 9, języki obce, str. 14Dział 1, lekcja 10, alfabet, str. 17Dział 4, lekcja 1, słownictwo o mieście, str. 50Dział 4, lekcja 3, godziny, str. 51Dział 4, lekcja 6, słuchanka La agenda de Carla, str. 52Dział 4, lekcja 5, dni tygodnia, str. 52Dział 4, lekcja 7, godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 9, środki transportu, str. 56Dział 4, lekcja 11, ważne czasownikiDział 4, lekcja 10, czasowniki, str. 59Dział 4, lekcja 12, wskazywanie drogi, str. 57Dział 4, lekcja 14, jazda autobusem/metrem, str. 58-60Dział 4, lekcja 15, Rincón de cultura, str. 61Dział 3, lekcja 1. części domu, str. 36Dział 3, lekcja 3, opis mieszkań, str. 38Dział 3, lekcja 6, tekst: Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 8, czasowniki związane z mieszkaniem, str. 41Dział 3, lekcja 9, przedmioty i meble, str. 42Dział 3, lekcja 11, tekst: La familia Ortiz en su piso, str. 43Dział 3, lekcja 13, zaimki dzierżawcze, str. 44Dział 3, lekcja 14, algo, nada, alguien, nadie, este, ese, str. 45Dział 3, lekcja 15, Las favelas, str. 47Dział 2, lekcja 1, rzeczowniki i przymiotniki, str. 22Dział 2, lekcja 5, rodzina, str. 25Dział 2, lekcja 7, przymiotniki dotyczące charakteru, str. 27Dział 2, lekcja 11, opis klasy, str. 30Dział 2, lekcja 10, ser i estar, str. 28Dział 6, lekcja 7, tekst: ¿Cómo son los españoles? ¿Cómo son los polacos?, str. 86Dział 6, lekcja 4, słuchanka: Una agenda de citas on-line, str. 83Dział 6, lekcja 5, facebook, str. 84Dział 6, lekcja 6, al + infinitivo, str. 85Dział 6, lekcja 8, se impersonal, str. 86Dział 6, lekcja 9, Los apellidos en España, str. 89Dział 5, lekcja 3, czasowniki związane, z jedzeniem str. 65Dział 5, lekcja 4, w restauracji, str. 66Dział 5, lekcja 6, czasowniki: gustar, encantar, str. 68Dział 5, lekcja 5, czasowniki związane, z restauracją str. 66Dział 5, lekcja 8, często używane czasowniki, str. 67Dział 1, lekcja 4, kraje i narodowości str. 9-10Dział 5, lekcja 7, tekst: En busqueda de novia, str. 70Dział 5, lekcja 10, antes, después de, str. 71Dział 5, lekcja 9, c.d. czasownikówDział 3, lekcja 2, pytania związane z mieszkaniem, str. 36Dział 3, lekcja 4, pytania do opisu mieszkania, str. 38Dział 3, lekcja 5, liczby porządkowe, str. 39Dział 3, lekcja 7, pytania do tekstu Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 10, pytania do przedmiotów i mebli, str. 42Dział 3, lekcja 12, pytania do tesktu: La familia Ortiz str. 43Dział 1, lekcja 3, pytania do zaimków osobowych str. 11-12Dział 1, lekcja 8, pytania do zawodów, str. 12Dział 2, lekcja 2, pytania o rzeczowniki, str. 22Dział 2, lekcja 4, pytania do kolorów i okliczników miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 8, pytania o charakter, str. 25Dział 2, lekcja 6, pytania o rodzinę, str. 25Dział 4, lekcja 2, pytania o miasto, str. 50Dział 4, lekcja 4, pytania o godzinę, str. 51Dział 4, lekcja 8, pytania o godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 13, pytania o drogę, str. 57

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.