Dział 3, lekcja 12, pytania do tesktu: La familia Ortiz str. 43

5  1    14 fiszek    Fiszkoteka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie
Odpowiedź

stać
Czy stoisz dużo czasu w pracy?
rozpocznij naukę
estar de pie
¿Estás mucho tiempo de pie en el trabajo?

siedzieć
Kto siedzi na kanapie?
rozpocznij naukę
estar sentado
¿Quién está sentado en el sofá?

leżeć
Dlaczego dziecko leży na podłodze?
rozpocznij naukę
estar tumbado
¿Por qué está tumbado el niño en el suelo?

róg
Co jest w rogu kuchni?
rozpocznij naukę
el cuerno
¿Qué hay en el rincón de la cocina?

grać w piłkę nożną
Ile dzieci gra w piłkę nożną w centrum sportowym?
rozpocznij naukę
jugar al fútbol
¿Cuántos niños juegan al fútbol en el polideportivo?

patrzeć przez okno
Kto patrzy z okna na trzecim piętrze?
rozpocznij naukę
mirar por la ventana
¿Quién mira por la ventana del tercer piso?

obserwować
Czy obserwujesz ulicę z okna w twoim salonie?
rozpocznij naukę
observar
¿Observas la calle desde la ventana de tu salón?

mieć w zwyczaju coś robić
Masz w zwyczaju uczyć się w sypialni czy w salonie?
rozpocznij naukę
soler
¿Sueles estudiar en tu dormitorio o en el salón?

mówić bardzo głośno
Czy dzieci mówią bardzo głośno, kiedy nauczyciela nie ma w klasie?
rozpocznij naukę
hablar muy alto
¿Los niños hablan muy alto cuando el profesor no está en la clase?

pilny, pracowity
Czy syn twojego brata jest inteligentny i pilny?
rozpocznij naukę
estudioso
¿Es inteligente y estudioso el hijo de tu hermano?

przyjemny, miły
Czy twoi koledzy z pracy są mili?
rozpocznij naukę
agradable
¿Son agradables tus compañeros de trabajo?

słuchać muzyki
Jakiej muzyki słuchają twoi synowie?
rozpocznij naukę
escuchar música
¿Qué música escuchan tus hijos?

spędzać czas
W którym pokoju domu spędzasz dużo czasu?
rozpocznij naukę
pasar el tiempo
¿En qué habitación de la casa pasas mucho tiempo?

wesoły, zabawny
Jaka jest lekcja hiszpańskiego? Czy jest wesoła?
rozpocznij naukę
divertido
¿Cómo es la clase de español? ¿Es divertida?


Kurs zawiera także następujące zestawy fiszek:

Dział 1, lekcja 1, powitania, str. 8-9Dział 1, lekcja 2, zaimki osobowe, str. 10-11Dział 1, lekcja 3, pytania do zaimków osobowych str. 11-12Dział 1, lekcja 4, kraje i narodowości str. 9-10Dział 1, lekcja 5, podstawowe pytaniaDział 1, lekcja 6, podawać coś, dziękować, str. 13Dział 1, lekcja 7, zawody i miejsca pracy, str. 12Dział 1, lekcja 8, pytania do zawodów, str. 12Dział 1, lekcja 9, języki obce, str. 14Dział 1, lekcja 10, alfabet, str. 17Dział 1, lekcja 11, liczby 1-10, str. 13Dział 2, lekcja 1, rzeczowniki i przymiotniki, str. 22Dział 2, lekcja 2, pytania o rzeczowniki, str. 22Dział 2, lekcja 3, kolory i okoliczniki miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 4, pytania do kolorów i okliczników miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 5, rodzina, str. 25Dział 2, lekcja 6, pytania o rodzinę, str. 25Dział 2, lekcja 7, przymiotniki dotyczące charakteru, str. 27Dział 2, lekcja 8, pytania o charakter, str. 25Dział 2, lekcja 9, liczebniki 11-100, str. 27Dział 2, lekcja 10, ser i estar, str. 28Dział 2, lekcja 11, opis klasy, str. 30Dział 3, lekcja 1. części domu, str. 36Dział 3, lekcja 2, pytania związane z mieszkaniem, str. 36Dział 3, lekcja 3, opis mieszkań, str. 38Dział 3, lekcja 4, pytania do opisu mieszkania, str. 38Dział 3, lekcja 5, liczby porządkowe, str. 39Dział 3, lekcja 6, tekst: Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 7, pytania do tekstu Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 8, czasowniki związane z mieszkaniem, str. 41Dział 3, lekcja 9, przedmioty i meble, str. 42Dział 3, lekcja 10, pytania do przedmiotów i mebli, str. 42Dział 3, lekcja 11, tekst: La familia Ortiz en su piso, str. 43Dział 3, lekcja 13, zaimki dzierżawcze, str. 44Dział 3, lekcja 14, algo, nada, alguien, nadie, este, ese, str. 45Dział 3, lekcja 15, Las favelas, str. 47Dział 4, lekcja 1, słownictwo o mieście, str. 50Dział 4, lekcja 2, pytania o miasto, str. 50Dział 4, lekcja 3, godziny, str. 51Dział 4, lekcja 4, pytania o godzinę, str. 51Dział 4, lekcja 5, dni tygodnia, str. 52Dział 4, lekcja 6, słuchanka La agenda de Carla, str. 52Dział 4, lekcja 7, godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 8, pytania o godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 9, środki transportu, str. 56Dział 4, lekcja 10, czasowniki, str. 59Dział 4, lekcja 11, ważne czasownikiDział 4, lekcja 12, wskazywanie drogi, str. 57Dział 4, lekcja 13, pytania o drogę, str. 57Dział 4, lekcja 14, jazda autobusem/metrem, str. 58-60Dział 4, lekcja 15, Rincón de cultura, str. 61Dział 5, lekcja 1, słownictwo - jedzenie, str. 64Dział 5, lekcja 2, posiłki w restauracji, str. 65Dział 5, lekcja 3, czasowniki związane, z jedzeniem str. 65Dział 5, lekcja 4, w restauracji, str. 66Dział 5, lekcja 5, czasowniki związane, z restauracją str. 66Dział 5, lekcja 6, czasowniki: gustar, encantar, str. 68Dział 5, lekcja 7, tekst: En busqueda de novia, str. 70Dział 5, lekcja 8, często używane czasowniki, str. 67Dział 5, lekcja 9, c.d. czasownikówDział 5, lekcja 10, antes, después de, str. 71Dział 5, lekcja 11, Rincón de cultura: la dieta mediterránea, str. 75Dział 6, lekcja 1, czasowniki zwrotne, str. 78Dział 6, lekcja 2, częstotliwość, str. 80Dział 6, lekcja 3, wygląd zewnętrzny, str. 82Dział 6, lekcja 4, słuchanka: Una agenda de citas on-line, str. 83Dział 6, lekcja 5, facebook, str. 84Dział 6, lekcja 6, al + infinitivo, str. 85Dział 6, lekcja 7, tekst: ¿Cómo son los españoles? ¿Cómo son los polacos?, str. 86Dział 6, lekcja 8, se impersonal, str. 86Dział 6, lekcja 9, Los apellidos en España, str. 89

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.