Dział 4, lekcja 8, pytania o godziny otwarcia, str. 53

5  1    11 fiszek    Fiszkoteka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie
Odpowiedź

otwierać
O której godzinie otwierają banki w twoim kraju?
rozpocznij naukę
abrir
¿A qué hora abren los bancos en tu país?

zamykać
Czy zamykają w południe sklepy w Hiszpanii? Tak, zamykają o drugiej po południu i otwierają o wpół do szóstej.
rozpocznij naukę
cerrar
¿Cierran a mediodía las tiendas en España? Sí, cierran a las dos de la tarde y abren a las cinco y media.

być otwartym
Czy bank jest otwarty? Przykro mi, bank jest zamknięty.
rozpocznij naukę
estar abierto
¿Está abierto el banco? Lo siento, el banco está cerrado.

być zamkniętym
Dlaczego poczta jest zamknięta? Poczta jest zamknięta, bo dzisiaj jest niedziela.
rozpocznij naukę
estar cerrado
¿Por qué está cerrado Correos? Correos está cerrado porque hoy es domingo.

od
Od której godziny jest otwarta szkoła?
rozpocznij naukę
desde
¿Desde qué hora está abierta la escuela?

do
Przepraszam, do której godziny jest dzisiaj otwarty sklep? Dzisiaj jest otwarty do dziewiątej.
rozpocznij naukę
hasta
Perdona, ¿hasta qué hora está abierta la tienda hoy? Hoy está abierta hasta las nueve.

rozkład, godziny otwarcia
Czy może mi pan/pani powiedzieć jakie są godziny otwarcia muzeum?
rozpocznij naukę
el horario
¿Puede decirme cuál es el horario de apertura del museo?

od... do
Jaką zaletę ma pracowanie od poniedziałku do piątku?
rozpocznij naukę
de... a
¿Qué ventaja tiene trabajar de lunes a viernes?

atrakcja turystyczna
Jaką atrakcję turystyczną widzimy dzisiaj?
rozpocznij naukę
la atracción turística
¿Qué atracción turística vemos hoy?

każdy
Czy chodzisz w każdą sobotę na dyskotekę, żeby potańczyć z przyjaciółmi?
rozpocznij naukę
cada
¿Vas cada sábado a la discoteca para bailar con tus amigos?

z wyjątkiem, oprócz
Czy supermarkety są otwarte codziennie z wyjątkiem niedziel?
rozpocznij naukę
excepto
¿Los supermercados están abiertos todos los días excepto los domingos?


Kurs zawiera także następujące zestawy fiszek:

Dział 1, lekcja 1, powitania, str. 8-9Dział 1, lekcja 2, zaimki osobowe, str. 10-11Dział 1, lekcja 3, pytania do zaimków osobowych str. 11-12Dział 1, lekcja 4, kraje i narodowości str. 9-10Dział 1, lekcja 5, podstawowe pytaniaDział 1, lekcja 6, podawać coś, dziękować, str. 13Dział 1, lekcja 7, zawody i miejsca pracy, str. 12Dział 1, lekcja 8, pytania do zawodów, str. 12Dział 1, lekcja 9, języki obce, str. 14Dział 1, lekcja 10, alfabet, str. 17Dział 1, lekcja 11, liczby 1-10, str. 13Dział 2, lekcja 1, rzeczowniki i przymiotniki, str. 22Dział 2, lekcja 2, pytania o rzeczowniki, str. 22Dział 2, lekcja 3, kolory i okoliczniki miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 4, pytania do kolorów i okliczników miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 5, rodzina, str. 25Dział 2, lekcja 6, pytania o rodzinę, str. 25Dział 2, lekcja 7, przymiotniki dotyczące charakteru, str. 27Dział 2, lekcja 8, pytania o charakter, str. 25Dział 2, lekcja 9, liczebniki 11-100, str. 27Dział 2, lekcja 10, ser i estar, str. 28Dział 2, lekcja 11, opis klasy, str. 30Dział 3, lekcja 1. części domu, str. 36Dział 3, lekcja 2, pytania związane z mieszkaniem, str. 36Dział 3, lekcja 3, opis mieszkań, str. 38Dział 3, lekcja 4, pytania do opisu mieszkania, str. 38Dział 3, lekcja 5, liczby porządkowe, str. 39Dział 3, lekcja 6, tekst: Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 7, pytania do tekstu Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 8, czasowniki związane z mieszkaniem, str. 41Dział 3, lekcja 9, przedmioty i meble, str. 42Dział 3, lekcja 10, pytania do przedmiotów i mebli, str. 42Dział 3, lekcja 11, tekst: La familia Ortiz en su piso, str. 43Dział 3, lekcja 12, pytania do tesktu: La familia Ortiz str. 43Dział 3, lekcja 13, zaimki dzierżawcze, str. 44Dział 3, lekcja 14, algo, nada, alguien, nadie, este, ese, str. 45Dział 3, lekcja 15, Las favelas, str. 47Dział 4, lekcja 1, słownictwo o mieście, str. 50Dział 4, lekcja 2, pytania o miasto, str. 50Dział 4, lekcja 3, godziny, str. 51Dział 4, lekcja 4, pytania o godzinę, str. 51Dział 4, lekcja 5, dni tygodnia, str. 52Dział 4, lekcja 6, słuchanka La agenda de Carla, str. 52Dział 4, lekcja 7, godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 9, środki transportu, str. 56Dział 4, lekcja 10, czasowniki, str. 59Dział 4, lekcja 11, ważne czasownikiDział 4, lekcja 12, wskazywanie drogi, str. 57Dział 4, lekcja 13, pytania o drogę, str. 57Dział 4, lekcja 14, jazda autobusem/metrem, str. 58-60Dział 4, lekcja 15, Rincón de cultura, str. 61Dział 5, lekcja 1, słownictwo - jedzenie, str. 64Dział 5, lekcja 2, posiłki w restauracji, str. 65Dział 5, lekcja 3, czasowniki związane, z jedzeniem str. 65Dział 5, lekcja 4, w restauracji, str. 66Dział 5, lekcja 5, czasowniki związane, z restauracją str. 66Dział 5, lekcja 6, czasowniki: gustar, encantar, str. 68Dział 5, lekcja 7, tekst: En busqueda de novia, str. 70Dział 5, lekcja 8, często używane czasowniki, str. 67Dział 5, lekcja 9, c.d. czasownikówDział 5, lekcja 10, antes, después de, str. 71Dział 5, lekcja 11, Rincón de cultura: la dieta mediterránea, str. 75Dział 6, lekcja 1, czasowniki zwrotne, str. 78Dział 6, lekcja 2, częstotliwość, str. 80Dział 6, lekcja 3, wygląd zewnętrzny, str. 82Dział 6, lekcja 4, słuchanka: Una agenda de citas on-line, str. 83Dział 6, lekcja 5, facebook, str. 84Dział 6, lekcja 6, al + infinitivo, str. 85Dział 6, lekcja 7, tekst: ¿Cómo son los españoles? ¿Cómo son los polacos?, str. 86Dział 6, lekcja 8, se impersonal, str. 86Dział 6, lekcja 9, Los apellidos en España, str. 89

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.