Dział 4, lekcja 8, pytania o godziny otwarcia, str. 53

5  1    11 fiszek    Fiszkoteka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
otwierać
O której godzinie otwierają banki w twoim kraju?
rozpocznij naukę
abrir
¿A qué hora abren los bancos en tu país?
zamykać
Czy zamykają w południe sklepy w Hiszpanii? Tak, zamykają o drugiej po południu i otwierają o wpół do szóstej.
rozpocznij naukę
cerrar
¿Cierran a mediodía las tiendas en España? Sí, cierran a las dos de la tarde y abren a las cinco y media.
być otwartym
Czy bank jest otwarty? Przykro mi, bank jest zamknięty.
rozpocznij naukę
estar abierto
¿Está abierto el banco? Lo siento, el banco está cerrado.
być zamkniętym
Dlaczego poczta jest zamknięta? Poczta jest zamknięta, bo dzisiaj jest niedziela.
rozpocznij naukę
estar cerrado
¿Por qué está cerrado Correos? Correos está cerrado porque hoy es domingo.
od
Od której godziny jest otwarta szkoła?
rozpocznij naukę
desde
¿Desde qué hora está abierta la escuela?
do
Przepraszam, do której godziny jest dzisiaj otwarty sklep? Dzisiaj jest otwarty do dziewiątej.
rozpocznij naukę
hasta
Perdona, ¿hasta qué hora está abierta la tienda hoy? Hoy está abierta hasta las nueve.
rozkład, godziny otwarcia
Czy może mi pan/pani powiedzieć jakie są godziny otwarcia muzeum?
rozpocznij naukę
el horario
¿Puede decirme cuál es el horario de apertura del museo?
od... do
Jaką zaletę ma pracowanie od poniedziałku do piątku?
rozpocznij naukę
de... a
¿Qué ventaja tiene trabajar de lunes a viernes?
atrakcja turystyczna
Jaką atrakcję turystyczną widzimy dzisiaj?
rozpocznij naukę
la atracción turística
¿Qué atracción turística vemos hoy?
każdy
Czy chodzisz w każdą sobotę na dyskotekę, żeby potańczyć z przyjaciółmi?
rozpocznij naukę
cada
¿Vas cada sábado a la discoteca para bailar con tus amigos?
z wyjątkiem, oprócz
Czy supermarkety są otwarte codziennie z wyjątkiem niedziel?
rozpocznij naukę
excepto
¿Los supermercados están abiertos todos los días excepto los domingos?

Kurs zawiera także następujące zestawy fiszek:

Dział 5, lekcja 1, słownictwo - jedzenie, str. 64Dział 5, lekcja 2, posiłki w restauracji, str. 65Dział 2, lekcja 9, liczebniki 11-100, str. 27Dział 2, lekcja 3, kolory i okoliczniki miejsca, str. 24Dział 6, lekcja 1, czasowniki zwrotne, str. 78Dział 6, lekcja 2, częstotliwość, str. 80Dział 6, lekcja 3, wygląd zewnętrzny, str. 82Dział 1, lekcja 2, zaimki osobowe, str. 10-11Dział 1, lekcja 5, podstawowe pytaniaDział 1, lekcja 11, liczby 1-10, str. 13Dział 1, lekcja 1, powitania, str. 8-9Dział 1, lekcja 6, podawać coś, dziękować, str. 13Dział 1, lekcja 7, zawody i miejsca pracy, str. 12Dział 1, lekcja 9, języki obce, str. 14Dział 1, lekcja 10, alfabet, str. 17Dział 4, lekcja 1, słownictwo o mieście, str. 50Dział 4, lekcja 3, godziny, str. 51Dział 4, lekcja 6, słuchanka La agenda de Carla, str. 52Dział 4, lekcja 5, dni tygodnia, str. 52Dział 4, lekcja 7, godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 9, środki transportu, str. 56Dział 4, lekcja 11, ważne czasownikiDział 4, lekcja 10, czasowniki, str. 59Dział 4, lekcja 12, wskazywanie drogi, str. 57Dział 4, lekcja 14, jazda autobusem/metrem, str. 58-60Dział 4, lekcja 15, Rincón de cultura, str. 61Dział 3, lekcja 1. części domu, str. 36Dział 3, lekcja 3, opis mieszkań, str. 38Dział 3, lekcja 6, tekst: Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 8, czasowniki związane z mieszkaniem, str. 41Dział 3, lekcja 9, przedmioty i meble, str. 42Dział 3, lekcja 11, tekst: La familia Ortiz en su piso, str. 43Dział 3, lekcja 13, zaimki dzierżawcze, str. 44Dział 3, lekcja 14, algo, nada, alguien, nadie, este, ese, str. 45Dział 3, lekcja 15, Las favelas, str. 47Dział 2, lekcja 1, rzeczowniki i przymiotniki, str. 22Dział 2, lekcja 5, rodzina, str. 25Dział 2, lekcja 7, przymiotniki dotyczące charakteru, str. 27Dział 2, lekcja 11, opis klasy, str. 30Dział 2, lekcja 10, ser i estar, str. 28Dział 6, lekcja 7, tekst: ¿Cómo son los españoles? ¿Cómo son los polacos?, str. 86Dział 6, lekcja 4, słuchanka: Una agenda de citas on-line, str. 83Dział 6, lekcja 5, facebook, str. 84Dział 6, lekcja 6, al + infinitivo, str. 85Dział 6, lekcja 8, se impersonal, str. 86Dział 6, lekcja 9, Los apellidos en España, str. 89Dział 5, lekcja 3, czasowniki związane, z jedzeniem str. 65Dział 5, lekcja 4, w restauracji, str. 66Dział 5, lekcja 6, czasowniki: gustar, encantar, str. 68Dział 5, lekcja 5, czasowniki związane, z restauracją str. 66Dział 5, lekcja 8, często używane czasowniki, str. 67Dział 1, lekcja 4, kraje i narodowości str. 9-10Dział 5, lekcja 7, tekst: En busqueda de novia, str. 70Dział 5, lekcja 10, antes, después de, str. 71Dział 5, lekcja 9, c.d. czasownikówDział 5, lekcja 11, Rincón de cultura: la dieta mediterránea, str. 75Dział 3, lekcja 2, pytania związane z mieszkaniem, str. 36Dział 3, lekcja 4, pytania do opisu mieszkania, str. 38Dział 3, lekcja 5, liczby porządkowe, str. 39Dział 3, lekcja 7, pytania do tekstu Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 10, pytania do przedmiotów i mebli, str. 42Dział 3, lekcja 12, pytania do tesktu: La familia Ortiz str. 43Dział 1, lekcja 3, pytania do zaimków osobowych str. 11-12Dział 1, lekcja 8, pytania do zawodów, str. 12Dział 2, lekcja 2, pytania o rzeczowniki, str. 22Dział 2, lekcja 4, pytania do kolorów i okliczników miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 8, pytania o charakter, str. 25Dział 2, lekcja 6, pytania o rodzinę, str. 25Dział 4, lekcja 2, pytania o miasto, str. 50Dział 4, lekcja 4, pytania o godzinę, str. 51Dział 4, lekcja 13, pytania o drogę, str. 57

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.