Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lete etter noe (łaczymy z etter)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
tęsknić za domem (wyjątek bez etter czyli przyimka) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy mamy wieczór konkretny to jest to forma okreslona i dajemy wtedy om+ et/en/ei ogólnie wieczor to(i kveld) rozpocznij naukę
|
|
om kvelden, om natta, om...
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
słowa z końcówką het to zawsze rodzaj? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
anias + nie ma okreslonego rzeczownika (w genetivie) rozpocznij naukę
|
|
anias venn nie anias vennen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jakis wieczor, dzis wieczór
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
laptop (komputer przenośny) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ania wychodzi na zewnątrz rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W bibliotece wypożycza ksiązke rozpocznij naukę
|
|
pa biblioteket liner en bok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zegar jest zawsze okreslony gdy mamy do czynienia z godzina rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Siedzę i rozmawiam z przyjacielem rozpocznij naukę
|
|
Jeg sitter og snakker med en venn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nie jestem tak smutny teraz rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w każda sobote jezdzimy na wycieczke rowerową rozpocznij naukę
|
|
Hver lørdag sykler vi en tur
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odprowadzam carlosa na trenning rozpocznij naukę
|
|
jeg føllger carlos på trenning
|
|
|
co robisz w wolnym czasie? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co lubisz robic w wolnym czasie? rozpocznij naukę
|
|
Hva liker du å gjøre i fritida?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
powiadomienie, przesłanie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
savner noen, noe (bez etter)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pójsc i przyniesć, odebrać rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
smacznego., i gdzy ktos kichnie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kobiety przy zmiane kola itp faceci sprzataja 30lat temu juz to znane
|
|
|
co potrzebujesz aby cos zrobić? rozpocznij naukę
|
|
hva trenger du for å czasownik ważne! for å
|
|
|
dodajemy er do osoby ktora wykonuje dana rzecz i do tego aby utworzyc rzeczownik rozpocznij naukę
|
|
np støvesuge ++ støvesuger + odkurzacz
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kolezanka lub kolega z pracy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
to ganger i uka i manden i aret ---> jesli cos kilka razy w tygodniu to jest wtedy okreslona forma rozpocznij naukę
|
|
tydzien --->uke --> i uka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
klucz rura do odkrecania opon rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
modalne czasowniki czyli skla, kunne, vill, ma + bezokolicznik bez a rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
okreslony rzeczownik jesli ... til bartek (wyrazone przez przynaleznosc) rozpocznij naukę
|
|
kona til bartek =barteks kone
|
|
|
skal +bez a bezokolicznik mozna ominac jesli jest to wyrazenie ruchu i jest jakis cel rozpocznij naukę
|
|
skal gå hjemm > skal hjemm
|
|
|
lyst pa i lyst til jak roznica? rozpocznij naukę
|
|
pa wtedy gdy rzeczownik til gdzy czasownik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dalej statycznie i dalej dynamicznie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
policzalne i niepoliczalne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
modalne czasowniki czyli skla, kunne, vill, ma + bezokolicznik bez a rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
okreslony rzeczownik jesli ... til bartek (wyrazone przez przynaleznosc) rozpocznij naukę
|
|
kona til bartek =barteks kone
|
|
|
skal +bez a bezokolicznik mozna ominac jesli jest to wyrazenie ruchu i jest jakis cel rozpocznij naukę
|
|
skal gå hjemm > skal hjemm
|
|
|
lyst pa i lyst til jak roznica? rozpocznij naukę
|
|
pa wtedy gdy rzeczownik til gdzy czasownik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dalej statycznie i dalej dynamicznie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
policzalne i niepoliczalne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
hun skal gå på skole straks
|
|
|
on zaczyna mówić po angielsku, ale nie potrafi mówić za dużo rozpocznij naukę
|
|
hun begynner å snakke engelsk, men kan ikke si så mye
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|