MARKETING I REKLAMA IV ROK PSYCHO NIE POLECAM

 0    114 fiszek    neotrix7
drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Zasady cywilizacji konsumpcji (8)
rozpocznij naukę
1. Nowości 2. przyjemności 3. samorealizacji, 4. Zainscenizowanej różnicy 5. Egalitarności 6. Psychologicznej konsumpcji (Kup JA) 7. Indywidualności 8. Sprawiedliwości społecznej
Rodzaje kultur konsumeryzmu (7)
rozpocznij naukę
1. Afektywnych epidemii 2. mediów 3. spektaklu 4. totalnej promocji 5. ekshibicji 6. konsumpcji wartości 7. masowej wyobraźni
cechy kultury masowej wyobraźni (3)
rozpocznij naukę
1. Globalność 2. Wirtualna Socjalizacja 3. Strumień kontaktu
cechy kultury mediów (3)
rozpocznij naukę
1. Wirtualność zdarzeń, postaci, miejsc 2. Postmodernistyczność przekazu 3. Hiperrzeczywistość
Formy hiperrzeczywistości kultury mediów (6)
rozpocznij naukę
1. Kreacja 2. Wirtualność 3. Fikcyjność, 4. Narracyjność, życie jest nowelą 5. Wiarygodność - mitologizacja źródeł informacji 6. Masowość - odwołanie do wspólnych mitów i haseł
Formy kultury mediów (3)
rozpocznij naukę
1. Teleewangelizacja 2. Teleterapia 3. Telepolityka
Obszary kultury spektaklu (6)
rozpocznij naukę
1. kultura 2. religia 3. społeczeństwo 4. wiedza 5. polityka 6. komercja
Formy kultury ekshibicji (4)
rozpocznij naukę
1. Odsłanianie prywatności 2. Ujawnianie prywatności 3. Zdzieranie prywatności 4. Sprzedawanie prywatności
Formy kultury afektywnych epidemii (5)
rozpocznij naukę
1. lęku -globalne ocieplenie 2. żałoby- smoleńsk 3. oburzenia-imigranci 4. ekscytacji- euro 5. ekstazy- walentynki, boże narodzenie
Obiekty kultury totalnej promocji (9)
rozpocznij naukę
1. Idea - IV RP 2. osoba - Lady Gaga 3. produkt - Mach 4 4. sztuka - Harry Potter 5. miejsce - oferta last minute 6. zdarzenie - festiwal 7. przeżycia - walentynki 8. edukacji - matura w rok! 9. terror nowości (?)
Wartości jako produkty (2)
rozpocznij naukę
1. Duchowe - rytuał szamański, program ze stonehenge 2. Artystyczne - film
Elementy "Marketing mix" (4)
rozpocznij naukę
1. produkt (cena, marka, opakowanie, gwarancja) 2. cena (rabaty, promocje, cennik) 3. promocja (PR, reklama) 4. dystrybucja (zasięg, transport, dostawcy)
Fazy cyklu życia produktu (4)
rozpocznij naukę
1. Wprowadzenie (informowanie o produkcie) 2. Wzrost (perswazja do kupowania) 3. Dojrzałość (przypominanie o produkcie) 4. Spadek (schłek życia produktu)
Typy strategii marketingowych (2)
rozpocznij naukę
1. Ssanie (konsument -> producent) 2. Tłoczenie (producent -> konsument)
Cechy reklamy (6)
rozpocznij naukę
1. perswazyjność (nakłonienie do zakupu) 2. segmentowość (konkretny odbiorca) 3. bezosobowość(brak kontaktu z klientem) 4. komercyjność(dla kasy) 5. publiczny charakter (wielu odbiorców) 6. polimodalność (różne kanały przekazu)
Funkcje reklamy (3)
rozpocznij naukę
1. Informacyjna 2. Nakłaniająca 3. Utrwalająca
Cele reklamy (3
rozpocznij naukę
1. Informacyjny 2. Perswazyjny 3. Perlokucyjny
Zasady strategii reklamowych (4)
rozpocznij naukę
1. zgodnośc ze strategią marketingu i komunikacji 2. określenie perspektywy czasowej 3. spójność z osobowością marki 4. adekwatność i komunikatywność idei przewodniej
6 M reklamy
rozpocznij naukę
1. Mission 2. Money 3. Market 4. Message 5. Media 6. Measurement
Mission - obszary celów reklamy (3)
rozpocznij naukę
1. Rynek (Po co?) 2. Konsument (Dla kogo?) 3. Produkt (co?)
Market - Formy określania adresatów (3)
rozpocznij naukę
1. Segmentacja - wybór odbiorcy 2. Pozycjonowanie - umieszczenie produktu w świadomości klienta 3. Benchmarking - Jak robi to konkurencja?
Message - Obszar przekazu (3)
rozpocznij naukę
1. Treść reklamy 2. Charakter produktu 3. Sposób prezentacji
Measurement - Obszary pomiaru skuteczności reklamy (7)
rozpocznij naukę
1. Świadomość reklamy 2. Postawa wobec reklamy 3. Deklaracja zakupu 4. Intencja zakupu 5. Spontaniczna świadomość produktu 6. Preferencja zakupu 7. Zachowania zakupowe
Strategie marketingowe w reklamie (12)
rozpocznij naukę
1. Jakość 2. "How to use?"3. rozw problemu 4. problem + rozw 5. Poprawa stylu życia 6. Ulepsz w produkcie 7. ekonomiczność 8. Przyjemność 9. Specjalne oferty 10. Nowość 11. Reputacja firmy 12. Popularność produktu
Techniki reklamy (5)
rozpocznij naukę
1. Dowód poprzez test (produkt sam się broni) 2. Rzecznik - osoba znana opisuje produkt 3. personifikacja - postać uosabiająca produkt 4. humor 5. fantazje i marzenia
Determinanty segmentacji demograficznej (5)
rozpocznij naukę
1. wiek 2. płeć 3. wielkośc rodziny 4. wykształcenie
Cechy segmentacji behawioralnej (7)
rozpocznij naukę
1. Poszukiwane korzyści 2. Status użytkownika 3. Intensywność użytkowania 4. Lojalność wobec marki 5. Intencja zakupu 6. Kategorie wyboru 7. Akceptacja nowości
Typy osób pod względem akceptacji nowości (5)
rozpocznij naukę
1. Pionierzy 2. Wcześni naśladowcy 3. Wczesna większość 4. Późna większość 5. Maruderzy
Bariery akceptacji nowego produktu (3)
rozpocznij naukę
1. behawioralna (kupić coś innego niż zwykle) 2. psychologiczna(czy naprawde tego potrzebuję?) 3. ryzyka (czy to jest warte moich pieniędzy)
Rodzaje bariery ryzyka (3)
rozpocznij naukę
1. finansowe (czy to się opłaci?) 2. społeczne(jak mnie odbiorą inni?) 3. psychologiczne(jak będę się z tym czuł?)
Typy stylów życia VALS (3)
rozpocznij naukę
1. samorealizacja - szczyt piramidy 2. doświadczenie - środek piramidy 3. walka - dół piramidy
Euro life styles (4)
rozpocznij naukę
1. Lewica 2. osiadli społecznicy 3. ruchliwi materialiści 4. konserwatywni materialiści
skrajne euro life styles (4)
rozpocznij naukę
1. gentry 2. euro dandy 3. vigilante 4. pioneers
Pytania pozycjonowania (3)
rozpocznij naukę
1. Czym jest marka? 2. Jaką korzyść oferuje marka? 3. Co odróżnia markę?
Aspekty pozycjonowania (3)
rozpocznij naukę
1. Zasadnicze cechy 2. powody dla których ludzie kupują markę 3. cechy odróżniające markę od innych
Typy strategii marek (5)
rozpocznij naukę
1. wieloproduktowa 2. wielomarkowa 3. prywatna 4. mieszana 5. rodzajowa
Elementy tożsamości marki (5)
rozpocznij naukę
1. osobowość 2. wygląd 3. kultura 4. odbicie 5. relacje
Psych. determinanty wizerunku marki (3)
rozpocznij naukę
1. postawy, oczekiwania, preferencje 2. poznawcze shcematy spostrzegania 3. doświadczenie konsumenta
Społeczne determinanty wizerunku marki *3)
rozpocznij naukę
1. kulturowe wzorce konsumpcji 2. konsumpcyjne kody tożsamości społecznych 3. przepisy ról społecznych
Marketingowe determinanty wizerunku marki (4)
rozpocznij naukę
1. wartość marki 2. rozpoznawalność marki 3. ekspansja marki 4. lojalność wobec marki
Funkcje marki dla konsumenta (5)
rozpocznij naukę
1. Obietnica efektów 2. transformacja 3. Gwarancja 4. Ekonomia poznawcza 5. Symboliczna
Instrumentalne właściwości marki (3)
rozpocznij naukę
1. Fizyczne/technologiczne 2. funkcjonalne 3. ekonomiczne
Symboliczne funkcje marki (4)
rozpocznij naukę
1. psychologiczne 2. społeczne 3. interpersonalne 4. statusu
Poziomy marki wg Levitta (4)
rozpocznij naukę
1. rdzeń 2. marka podstawowa 3, marka rozszerzona 4. marka potencjalna
Funkcje logotypu (4)
rozpocznij naukę
1. Identyfikacja 2. Różnicowanie 3. Gwarancja 4. Perswazja
Piramida marki (5)
rozpocznij naukę
1. Osobowość 2. Wartość 3. Nagroda 4. Korzyść 5. Atrybut
Rodzaje semantyzacji (3)
rozpocznij naukę
1. znaczeniowa 2. skojarzeniowa 3. symboliczna
Personalizacja społeczna - tożsamości i przynależności (5)
rozpocznij naukę
1. grupowe 2. kulturowe 3. zawodowe 4. ideologiczne 5. pokoleniowe
Personalizacja psychologiczna (5) Marka to:
rozpocznij naukę
1. osobowość 2. styl życia 3. emocje 4. problemu 5. potrzeby
Przeszkody w zaspokajaniu twoich potrzeb (3)
rozpocznij naukę
1. Inni 2. Ty 3. Rzeczywistość
Typy perswazji (4)
rozpocznij naukę
1. Produktowa 2. Literacka 3. Perfidna 4. Wallinsonowska
Typy transformacji (4)
rozpocznij naukę
1. w kontekst 2. w magiczne funkcje sprawcze 3. w ideologię 4. w konsumenta
Typy transformacji w komsumenta (4)
rozpocznij naukę
1. Pragnienia, marzenia 2. samorealizacja 3. emocje 4. zachowanie
Cechy przekazu reklamowego (4)
rozpocznij naukę
1. zmysłowośc 2. peryferyjność 3. kotwiczenie 3. wirtualny realizm
Poziomy komunikatu reklamowego (3)
rozpocznij naukę
1. pierwotny 2. konwencjonalny 3. mitu
Sposoby rozumienia usługi (3)
rozpocznij naukę
1. proces 2. transakcja 3. wynik
Właściwości usług (3)
rozpocznij naukę
1. poszukiwanie 2. doświadczanie 3. zaufanie
Typy usług bazujących na sprzęcie (3)
rozpocznij naukę
1. zautomatyzowane 2. przez niewykwalifikowanych operatoerów 3. przez wykwalifikowanych operatorów
Typy usług bazujących na ludziach (3)
rozpocznij naukę
1. niewykwalifikowana siła robocza 2. wykwalifikowana siła robocza 3. profesjonaliści
Fazy świadczeń usług profesjonalnych (3)
rozpocznij naukę
1. aktywizacja zasobów 2. Rozpoznanie problemu i sposobu realizacji zadania 3. rozwiązanie problemu i wdrażanie rozwiązania
Typy relacji produkt - usługa (5)
rozpocznij naukę
1. czysty produkt 2. produkt + towarzyszące usługi 3. hybryda 4. usługa + towarzyszące produkty 5. same usługi
Funkcje dowodów usług (4)
rozpocznij naukę
1. Prestiż/jakość 2. Socjalizacja konsumenta 3. Opakowanie 4. Różnicowanie
4N usług (4)
rozpocznij naukę
1. Niematerialność 2. Nierozdzielność 3. Nieskładowalność 4. Niespójność
Konsekwencje niematerialnośći usług (4)
rozpocznij naukę
1. nie mogą być magazynowane 2. nie mogą być chronione prawami patentowymi 3. trudno prezentować je podczas promocji 4. cena wyłącznie konkurencyjna
Strategie marketingu usług (4)
rozpocznij naukę
1. Asocjacyjna 2. Fizycznej reprezentacji 3. Dokumentacji 4. Wizualizacji
Przeciwdziałanie niespójności usług (5)
rozpocznij naukę
1. Szkolenia 2. Standaryzacja 3. Minimalizacja 4. Samoobsługa 5. Automatyzacja
Radzenie sobie z nieskładowalnością usług (4)
rozpocznij naukę
1. Zróżnicowanie ceny 2. Usługi komplementarne 3. Zatrudnienie czasowe 4. Podział usług
Kryteria oceny usług przez konsumenta (5)
rozpocznij naukę
1. Wiarygodność 2. Materialność 3. Gotowość 4. Gwarancja fachowości 5. empatia - kontakt + zaufanie
Źródła zachowań zakupowych - czynniki pscyhologiczne (5)
rozpocznij naukę
1. Osobowość 2. Wartości 3. Styl życia 4. Stopień użytkowania 5. Wiedza i postawy
Źródła zachowań zakupowych - czynniki społeczne (3)
rozpocznij naukę
1. zachowania sprzedawców 2. zachowania osób towarzyszących 3. doradcy
Typy zachowań sprzedawców (5)
rozpocznij naukę
1. Inwazyjne 2. Uwodzące 3. Dominujące 4. Sąsiedzkie 5. mi to lotto
Typy doradców (3)
rozpocznij naukę
1. komercyjni 2. niekomercyjni 3. rodzinni
Zakupowe role rodzinne (7)
rozpocznij naukę
1. Inicjator 2. Decydent 3. Użytkownik 4. Właściciel 5. Spadkobierca 6. Zaopatrzeniowiec 7. Doradca
Źródła zachowań zakupowych. Czynniki interakcyjne - czas zakupów (6)
rozpocznij naukę
1. kobiety szybciej niż mężczyźni 2. FMCG szybciej niż AGD 3. znane marki szybciej niż nieznane 4. młodsi szybciej od starszych 5. Im więcej pieniędzy tym szybciej
Źródła zachowań zakupowych. Czynniki socjoekonomiczne. Efekty: (5)
rozpocznij naukę
1. Efekt wartości unikatowej 2. Efekt globalnych wydatków 3. Efekt podzielonych wydatków 4. Efekt utopionych pieniędzy
Ograniczenia stosowania testów osobowości w badaniach konsumenckich (4)
rozpocznij naukę
1. Niekwiwalentność predykatora 2. Rzadkie stosowanie zmiennej kryterialnej 3. Personologizm 4. Nieuwzględnienie pozycjonowania marek
Perspektywy osobowościowych uwarunkowań zachowań konsumeckich (4)
rozpocznij naukę
1. P. Marketingowa 2. P. Psychologiczna 3. P. Przedmiotowa 4. P. Podmiotowa
Typy motywacji (6)
rozpocznij naukę
1. Oczekiwana użyteczność 2. Przypisana rola 3. Pozycja i autorytet 4. Stymulacja
Obiekty Ja wg. Perligner (8)
rozpocznij naukę
1. części ciała 2. procesy wewnętrzne - emocje 3. indywidualna identyfikacja 4. przedmioty
Selfness części ciała
rozpocznij naukę
1. włosy 2. serce 3. nogi 4. ręce
Funkcje extended self (4)
rozpocznij naukę
1. Samorealizacyjna 2. Tożsamościowa 3. Komunikacyjna 4. Atrybucyjna 5. Perswazyjna 6. Kompensacyjna 7. Posiadania
Mechanizmy extended self (4)
rozpocznij naukę
1. inkorporacja 2. kontrola 3. wiedza 4. posiadanie 5. tworzenie
Obszary self-extension (4)
rozpocznij naukę
1. Kolekcjonerstwo 2. Pieniądze 3. zwierzęta domowe 4. Posiadanie Innych 5. części ciała - rytuały 6. Zastępcza konsumpcja 7. Obdarowywanie
Strategie przetwarzania komunikatów reklamowych (3)
rozpocznij naukę
1. systematyczna 2. heurystyczna 3. emocjonalna
Poziomy zasobów poznawczych (4)
rozpocznij naukę
1. Posiadany przez odbiorcę 2. Angażowany przez odbiorcę 3. Wymagany przez reklamę 4. Dopuszczany przez sytuację
Przyczyny stosowania heurystyk (5)
rozpocznij naukę
1. Brak czasu na analizę 2. przeładowanie informacjami 3. poczucie małej wagi problemu 4. niewystarczjąca wiedza 5. dostępność heurystyk
Reklama a kategorie poznawcze (3)
rozpocznij naukę
1. Przypisuje produkty do kategorii 2. Tworzy kategorie 3. Nadaje produkty transkategorialne
Elementy schematów poznawczych (3)
rozpocznij naukę
1. Plan 2. Temat 3. Skrypt
Reklama jest obietnicą (3)
rozpocznij naukę
1. Przeżycia emocjonalnego 2. Spełnienie potrzeby 3. Zyskania tożsamości
Mechanizmy emocjonalne w reklamie (3)
rozpocznij naukę
1. warunkowanie 2. personalizacja 3. projekcja
Vehicles of Emotional Persuasion (6)
rozpocznij naukę
1. atrakcyjność 2. miłość 3. erotyka 4. schemat dziecięcości 5. bliscy 6. podwójne wiązanie - niezwykłośc i banalność
Funkcje emocji w reklamie (3)
rozpocznij naukę
1. korzyść emocjonalna 2. doświadczenie emocji 3. aura emocjonalna
Kojarzenie reklamy z emocją pozytywną. Efekt aprobaty tym większy im... (4)
rozpocznij naukę
1. bardziej brak danych 2. bardziej komunikat ma złożony charakter 3. większe ograniczenie czasowe ekspozycji 4. brak uprzednich doświadczeń wobec bodźca
Cechy systematycznej strategiii przetwarzania (4)
rozpocznij naukę
1. Wymaga wysiłku poznawczego 2. Zmian sądu na podstawie silnych wskazówek 3. oparta na normie trafności/ dokładności 4. wymaga wysokiego poziomu zasobów poznawczych
Cechy heurystycznej strategii przetwarzania (4)
rozpocznij naukę
1. powierzchowna 2. zmiana sądu na podst. heurystyki 3. wymaga przeciętnego poziomu zasobów poznawczych 4. oparta na normie wiarygodności / skuteczności
Cechy emocjonalnej strategii przetwarzania (4)
rozpocznij naukę
1. oparta na dośw. emocjonalnym 2. zmiana sądu na podst. emocji 3. wymagany niski poziom zasobów poznawczych 4. bardzo labilna, podstna na zmiany
Emocje pozytywne w reklamie (3)
rozpocznij naukę
1. Obniżają krytycyzm 2. Przetwarzanie mniej niezgodnych i więcej zgodnych informacji o produkcie 3. pozytywne wartościowanie wydarzeń przeszłych i przyszłych
Tytuły ksiązek autorstaw Keya (3)
rozpocznij naukę
1. Subliminal seduction 2. Media sexploitation 3. Subliminal adventure in erotic art
Rodzaje bodźców podprogowych (4)
rozpocznij naukę
1. podprogowe 2. zamaskowane 3. pomijane 4. przekształcone
Realizacje Dichtera (6)
rozpocznij naukę
1. Dwuznaznaczność kąpieli - Ivory Soap 2. Campbell Soup - schemat dziecięcości 3. Chrystler w mag. dla kobiet - kup kochance a nie żonie 4. Sok grejfrutowy/pomarańczowy? 5. ESSO - put a tiger in your tank 6. Max Factor - falliczna szminka
Zasady metody Dichtera (3)
rozpocznij naukę
1. Funkcji 2. Dynamiki 3. Consumer Insight
Pionierskie osiągnięcia Dichtera (6)
rozpocznij naukę
1. Pierwszy zastosował psychoanalizę 2. grupy fokusowe 3. consumer insight 4. stworzył pojęcie "brand image" 5.
Elementy procesu twórczego (3)
rozpocznij naukę
1. inspiration 2. elaboration 3. communication
Ograniczenia stosowania reklam podprogowych (4)
rozpocznij naukę
1. Wymaga skupienia uwagi na ekranie 2. Zróżnicowanie progów psychofizycznych 3. Nieznana jest trwałośc ich zapamiętywania 4. Skuteczność zbyt mała wobec ryzyka stosowania
Rodzaje widzenia bodźca (3)
rozpocznij naukę
1. Kontakt z bodźcem (exposure) 2. spostrzeganie bodźca (perception) 3. widzenie peryferyjne
Cechy przetwarzania przeduwagowego (3)
rozpocznij naukę
1. Peryferyjne 2. Automatyczne 3. Ciągłe
Wady większości badań marketingowych (3)
rozpocznij naukę
1. Deklaracja intencji 2. Racjonalizacja wyboru 3. Oparta na pamięci werbalnej
Archetypowe tematy i wątki reklamy (3)
rozpocznij naukę
1. Sakralne (wiejskie, naturalne, wspólnotowe) 2. Sekularne (miejskie, sztuczne, indywidualistyczne) 3. Pośrednie (sakralne dzialanie sekularnego produktu)
Korzyści z sakralizacji produktu (4)
rozpocznij naukę
1. Ociepla wizerunek produktu 2. Kotwiczy ponadjednostkowych charakter 3. Daje moralne rozgrzeszenie 4. Kompensacja sztuczności produktu
Wspólczesne obszary sacrum (4)
rozpocznij naukę
1. Higiena 2. Fankluby 3. Zakupy 4. Idole 5. Ciało (pielęgnacja) 6. Koncerty 7. Imprezy
Archetypy i personifikacje (6)
rozpocznij naukę
1. Jaźń 2. Cień 3. Anima 4. Animus
Korzyści z odniesienia marki do archetypu (3)
rozpocznij naukę
1. Uruchamia nieświadome skojarzenia 2. łatwośc rozpoznawalności 3. pozycjonowanie marki niezależne od warunków kulturowych
Elementy wyróżniania się reklamy (3)
rozpocznij naukę
1. Mechanizm i funkcje 2. Wieloznaczność przekazu 3. Przekraczanie tabu
Kategorie produktów kontrowersyjnych (4)
rozpocznij naukę
1. związane z płcią lub seksem 2. Produkty polityczne lub społeczne 3. Produkty uzależniające 4. Produkty związane ze zdrowiem

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.