Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
wychodzi z nimi na ulicę (to niepopularne w Pl); scenografia zmierza w stronę iluzji; obalenie znanych wartosci estetycznych i zdanie się na przypadek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwykłe rzeczy wprowadza do galerii; wykorzystuje własne ciało; też w obszarach miejskich
|
|
|
estetyka happeningów Kantora rozpocznij naukę
|
|
neoawangardowa - nowe spojrzenie na estetykę, przestrzeń; wartość estetyczna jako niszczenie, darcie; powrót do śmietnika historii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. nieobecność sztuki (coś co sztuki nie przypomina) 2. niszcz sztukę 3. wszystko jest sztuką 4. nie sygnuj sztuki 5. kopiuj sztukę 6. uprawiaj sztukę jak dotąd 7. zmieniaj sztukę 8. ty jesteś sztuką
|
|
|
wnioski z 10 kierunków w sztuce rozpocznij naukę
|
|
przedmiotowe traktowanie sztuki; poszukiwanie przestrzeni; użycie form nietrwałych (krew, mocz, drewno); działanie cielesnością; kontakt z widzem; elektronika wkracza do teatru
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozwala pozbyć się artefaktu; ożywić otoczenie; nie tworzy granicy w sztuce
|
|
|
pierwszy happening w Europie rozpocznij naukę
|
|
Ceremonia pogrzebowa - Lebel; 1960 Wenecja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
włączyć widzów nie definiując przestrzeni; ogólny zamęt; otwarta forma; swoboda działań twórczych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gdzie są niegdysiejsze śniegi (rodzaj happeningu)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Maszyna miłości i śmierci (zaczyna ostatni etap - teatr miłości i śmierci)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ślub (widzowie wymyślają fabułę); Bardzo krótka lekcja; Cicha noc (widzowie jako twórcy postaci, czasami scen)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
okres wyjałowienia teatru; Kantor przestaje tworzyć oficjalne scenografie; przedstawienia np dramatów absurdu; przedstawienia nie respektują tego, co pojawia się w tekstach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
studiował grafikę w Krk; szukał scenografii działającej na różne zmysły; dyplom u Frycza; był w Auschwitz; związany z teatrem Studio w wawie i katowicami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
teatr opresji wojny; aspekty polityczne sztuki; świat jako "śmietnik zdegradowanych wartości"
|
|
|
gdzie pracował na początku Szajna jako scenograf? rozpocznij naukę
|
|
w Ludowym w Nowej Hucie; szuka inspiracji w malarstwie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
abstrakcja strukturalna - grube warstwy farby na płótno i rzeźbienie w tej farbie;
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgliszcza, śmietniki, ruiny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miejsce nie może być dookreślone; odejście od ilustracji tekstu; dekonstrukcja plastyczna - poszukiwanie wizji;
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odżegnuje się od tytułu malarza, tworzy własne scenariusze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
budowanie dramatu scenicznego (elementy wielu dziedzin)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Myszy i ludzie; Radość odzyskania śmietnika; Cervantes
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pusta przestrzeń, czarne linie, horyzonty; wprowadza własne elementy przedmioty
|
|
|
Radość z odzyskania śmietnika Szajna rozpocznij naukę
|
|
pusta przestrzeń, która otwiera się na niezidentyfikowane; podesty; plamizm (szmacizm - prześwity w materiałach etc)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nakładanie tkanin jedna na drugą, podziurawione
|
|
|
Wariat i zakonnica Szajny rozpocznij naukę
|
|
umieszcza manekiny, formy człekopodobne; elementy powtarzające się; scena jako scena; elastycznie dobrane rekwizyty: maski, zegary
|
|
|
spektakle po Wariacie i zakonnicy Szajny rozpocznij naukę
|
|
Łaźnia Majakowskiego; Dziady
|
|
|
powtarzające się przedmioty Szajny rozpocznij naukę
|
|
zegary; podesty, drabiny, maski, darte horyzonty,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akcja przeniesiona do obozu koncentracyjnego; elementy widowiskowe; widzowie - świat żywych w konflikcie ze światem umarłych na scenie;
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aktorzy w chodakach; nieprzyjemna warstwa dźwiękowa; skrzynie; pudła; taczka; wanna; ubrania brudne ale nie typowe pasiaki; worki na nagie ciała
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w celu upamiętnienia; żywa przestrzeń - bez aktora, tylko przedmioty; zdjęcia obozowe; sylwety jako tarcze strzeleckie; kontakt widza z przedmiotem; pamięć o holokauście
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obraz malarski; postać-mumia
|
|
|
pozostałe spektakle Szajny rozpocznij naukę
|
|
wariacje na temat Rewizora Gogola; Faust
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wielkie widowiska na wielką scenę; formy abstrakcji; wykorzystanie nagości; zbiorowe działania aktorów; ascetyczna przestrzeń
|
|
|