Pytanie |
Odpowiedź |
XVII wiek, średniowiecze, klasycyzm, romantyzm rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
polonez, krakowiak, mazur, kujawiak, oberek rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
walc, czardasz, polka, bolero, tarantella, trepak, hopak, kozak, sarabanda, gigue, ragitme, kołomyjka, menuet, bouree, gawot, allemande, courante, sarabanda, rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
bagatela, barkarola, ballada, fantazja, rapsodia itp. itd rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
preludium, toccata, etiuda, fantazja figuracyjna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cykliczne formy instrumentalne
|
|
|
uwertura, poemat symfoniczny rozpocznij naukę
|
|
jednoczęściowe formy orkiestrowe
|
|
|
pieśń solowa, chóralna, chorał itd. rozpocznij naukę
|
|
formy wokalne i wokalno-instrumentalne
|
|
|
opera i dramat muzyczny, balet, operetka, musical rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
XIV - renesans, klasycyzm rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stała formuła melodyczna lub harmoniczna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
muzyka programowa. 2 Połowa XIX wieku. Bedrich Smetana rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
okresy muzyczne: rozmiary, zależność zdań, materiał motywiczny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
snucie motywiczne, praca tematyczna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
XIX/XX F. chopin, P. Czajkowski rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
preludia, toccaty, itp J.S. Bach, F. Chopin, F. List rozpocznij naukę
|
|
formy o pochodzeniu figuracyjnym
|
|
|
współdziałanie elementów muzycznych, rodzaj użytych środków wykonawczych, faktura, środki techniki kompozytorskiej, ewentualnie treść pozamuzyczna (program) NIE MYLIĆ Z GATUNKIEM rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dzieli się na: budowa, szczególne znaczenie jakiegoś elementu, wyraz emocjonalny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ścisłe: kanon, fughetta ricercar i canzona rozpocznij naukę
|
|
ścisłe formy polifoniczne
|
|
|
preludium polifoniczne, przygrywka chorałowa, toccata polifoniczna, inwecja rozpocznij naukę
|
|
swobodne formy polifoniczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|