Metodyka - rodz. szkoleń

 0    18 fiszek    Monika1980
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Metody podające
rozpocznij naukę
wykład informacyjny, opowiadanie, opis
Metody poglądowe
rozpocznij naukę
pokaz przedmiotów, pokaz działania (ćwiczenia), pokaz terenu, pokaz obrazów (rysunków, szkiców)
metody praktyczne
rozpocznij naukę
ćwiczenia sensoryczne, ćwiczenia motoryczne, instruowanie
Metody problemowe
rozpocznij naukę
klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, metody aktywizujące.
Celem zajęć praktycznych jest
rozpocznij naukę
przekazanie wiedzy, nauka i doskonalenie umiejętności, a także zgranie w działaniu zespołowym
Istota zajęć praktycznych sprowadza się do
rozpocznij naukę
realizowania tematyki szkolenia programowego w terenie (na placach ćwiczeń, miejscach rozmieszczenia trenażerów, PST itp.)
Treścią zajęć praktycznych jest
rozpocznij naukę
nauka i doskonalenie indywidualnych umiejętności specjalistycznych żołnierzy; zgrywanie żołnierzy do działania w składzie pododdziałów, grup zadaniowych; utrzymanie określonych zdolności i podwyższanie sprawności pododdziałów.
Zajęcia praktyczne mogą być prowadzone w tzw. zgrupowaniach szkoleniowych jako
rozpocznij naukę
szkolenie blokowe, potokowe lub zintegrowane.
Szkolenie blokowe polega na
rozpocznij naukę
połączeniu kilku tematów, zagadnień z danego przedmiotu w bloki szkoleniowe (tematyczne), realizowanych na specjalistycznym obiekcie szkoleniowym
Szkoleniem blokowym kieruje
rozpocznij naukę
dowódca pododdziału z udziałem instruktorów rodzajów wojsk lub służb.
Szkolenie potokowe polega na
rozpocznij naukę
szkoleniu realizowanym na odpowiednio przygotowanym obiekcie szkoleniowym (w oparciu o punkty nauczania), kolejno zmieniających się pododdziałów. Pododdziały zmieniają punkty nauczania, a instruktor zostaje.
Szkolenie potokowe prowadzi z reguły
rozpocznij naukę
dowódca (kierownik zajęcia) w oparciu o zespół instruktorów.
Szkolenie zintegrowane polega na
rozpocznij naukę
równoczesnym szkoleniu całości pododdziału, z wykorzystaniem odpowiedniej bazy szkoleniowej.
Integracja szkolenia obejmuje szereg obszarów
rozpocznij naukę
przedmiotowy, tematyczny, uczestników szkolenia, tworzenia niejednolitych pod względem specjalności/funkcji zgrupowań szkoleniowych, wykorzystania bazy szkoleniowej.
Kierownikiem zajęć zintegrowanych jest zazwyczaj
rozpocznij naukę
dowódca najwyższego (w strukturze dowodzenia) szkolącego się pododdziału.
Szkolenie zgrywające jest
rozpocznij naukę
specyficzną formą zajęć praktycznychstosowaną w szkoleniu bojowym, zwłaszcza w taktyce.
Szkolenie zgrywające jest realizowane od szczebla
rozpocznij naukę
plutonu poprzez kompanię do batalionu /równorzędnych/ włącznie.
Szkolenie zgrywające polega na
rozpocznij naukę
praktycznym nauczeniu i doskonaleniu umiejętności zespołowego działania w składzie pododdziału.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.