Dział 5, lekcja 3, czasowniki związane, z jedzeniem str. 65

4.5  1    28 fiszek    Fiszkoteka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie
Odpowiedź

jeść
Lubię jeść słodkie śniadanie.
rozpocznij naukę
tomar
Me gusta tomar un desayuno dulce.

jeść śniadanie
Chcemy zjeść na śniadanie czekoladę z churros.
rozpocznij naukę
desayunar
Queremos desayunar chocolate con churros.

jeść drugie śniadanie
Ana je deser po zjedzeniu drugiego śniadania.
rozpocznij naukę
comer el segundo desayuno
Ana come el postre después de almorzar.

jeść, jeść obiad
My w Polsce nie jemy dużo ryb.
rozpocznij naukę
comer
Nosotros en Polonia no comemos mucho pescado.

jeść podwieczorek
Dzieci bardzo lubią zjeść na podwieczorek owoce lub ciastko o czwartej po południu.
rozpocznij naukę
merendar
A los niños les gusta mucho merendar fruta o un pastel a las cuatro de la tarde.

jeść kolację
W piątki jemy kolację o siódmej wieczorem.
rozpocznij naukę
cenar
Los viernes cenamos a las siete de la tarde.

pić
Ja piję sok pomarańczowy, a moje dziecko napój orzeźwiający.
rozpocznij naukę
beber
Yo bebo un zumo de naranja y mi hijo bebe un refresco.

jeść
Nie jemy nic na deser po zjedzeniu obiadu.
rozpocznij naukę
comer
No tomamos nada de postre después de comer.

jeść śniadanie
Jecie śniadanie o wpół do dziewiątej rano.
rozpocznij naukę
desayunar
Desayunáis a las ocho y media de la mañana.

jeść drugie śniadanie
Mam w zwyczaju jeść drugie śniadanie w pracy.
rozpocznij naukę
comer el segundo desayuno
Suelo comer el segundo desayuno en el trabajo.

jeść, jeść obiad
My, w Hiszpanii, jemy na obiad dużo warzyw.
rozpocznij naukę
comer
Nosotros, en España, comemos mucha verdura.

jeść podwieczorek
Państwo García jedzą codziennie podwieczorki w kawiarni, ponieważ mają dużo pieniędzy.
rozpocznij naukę
merendar
Los señores García meriendan todos los días en una cafetería porque tienen mucho dinero.

jeść kolację
Ana na kolację pije kawę z mlekiem i je tosta z dżemem.
rozpocznij naukę
cenar
Ana cena un café con leche y una tostada con mermelada.

pić
Po obiedzie Hiszpanie mają w zwyczaju pić kawę.
rozpocznij naukę
beber
Después de la comida los españoles suelen beber café.

jeść, pić (coś)
Pijesz herbatę z miodem czy z cukrem i cytryną?
rozpocznij naukę
tomar
¿Tomas el té con miel, o con azúcar y limón?

jeść śniadanie
A wy, co chcecie zjeść na śniadanie?
rozpocznij naukę
desayunar
Y vosotros, ¿qué queréis desayunar?

jeść, jeść obiad
Czy jesz codziennie zupy?
rozpocznij naukę
comer
¿Comes todos los días unas sopas?

jeść, jeść obiad
Rano masz w zwyczaju jeść jajecznicę czy jajka gotowane na miękko?
rozpocznij naukę
comer
¿Por la mañana sueles comer huevos revueltos o pasados por agua?

jeść podwieczorek
Czy twoja koleżanka je na podwieczorek jabłko?
rozpocznij naukę
merendar
¿Merienda tu compañera una manzana?

jeść kolację
Czy w czwartki jesz na kolację sałatki?
rozpocznij naukę
cenar
¿Cenas los jueves ensaladas?

pić
Ile filiżanek kawy pijesz w pracy?
rozpocznij naukę
beber
¿Cuántas tazas de café bebes en el trabajo?

jeść, pić (coś)
Czy jecie coś na deser po zjedzeniu obiadu?
rozpocznij naukę
tomar
¿Tomáis algo de postre después de comer?

jeść śniadanie
O której godzinie jecie śniadanie?
rozpocznij naukę
desayunar
¿A qué hora desayunáis?

jeść drugie śniadanie
Gdzie zazwyczaj jesz drugie śniadanie: w domu czy w pracy?
rozpocznij naukę
comer el segundo desayuno
¿Dónde sueles comer el segundo desayuno: en casa o en el trabajo?

jeść, jeść obiad
Czy wy lubicie jeść na deser lody czekoladowe ze śmietaną?
rozpocznij naukę
comer
¿A vosotros os gusta comer de postre helados de chocolate con nata?

jeść podwieczorek
Dlaczego państwo García jedzą codziennie podwieczorki w kawiarni?
rozpocznij naukę
merendar
¿Por qué los señores García meriendan todos los días en una cafetería?

jeść kolację
Co je Ana na kolację?
rozpocznij naukę
cenar
¿Qué cena Ana?

pić
Czy pijesz dużo kawy?
rozpocznij naukę
beber
¿Bebes mucho café?


Kurs zawiera także następujące zestawy fiszek:

Dział 1, lekcja 1, powitania, str. 8-9Dział 1, lekcja 2, zaimki osobowe, str. 10-11Dział 1, lekcja 3, pytania do zaimków osobowych str. 11-12Dział 1, lekcja 4, kraje i narodowości str. 9-10Dział 1, lekcja 5, podstawowe pytaniaDział 1, lekcja 6, podawać coś, dziękować, str. 13Dział 1, lekcja 7, zawody i miejsca pracy, str. 12Dział 1, lekcja 8, pytania do zawodów, str. 12Dział 1, lekcja 9, języki obce, str. 14Dział 1, lekcja 10, alfabet, str. 17Dział 1, lekcja 11, liczby 1-10, str. 13Dział 2, lekcja 1, rzeczowniki i przymiotniki, str. 22Dział 2, lekcja 2, pytania o rzeczowniki, str. 22Dział 2, lekcja 3, kolory i okoliczniki miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 4, pytania do kolorów i okliczników miejsca, str. 24Dział 2, lekcja 5, rodzina, str. 25Dział 2, lekcja 6, pytania o rodzinę, str. 25Dział 2, lekcja 7, przymiotniki dotyczące charakteru, str. 27Dział 2, lekcja 8, pytania o charakter, str. 25Dział 2, lekcja 9, liczebniki 11-100, str. 27Dział 2, lekcja 10, ser i estar, str. 28Dział 2, lekcja 11, opis klasy, str. 30Dział 3, lekcja 1. części domu, str. 36Dział 3, lekcja 2, pytania związane z mieszkaniem, str. 36Dział 3, lekcja 3, opis mieszkań, str. 38Dział 3, lekcja 4, pytania do opisu mieszkania, str. 38Dział 3, lekcja 5, liczby porządkowe, str. 39Dział 3, lekcja 6, tekst: Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 7, pytania do tekstu Mi barrio, str. 40Dział 3, lekcja 8, czasowniki związane z mieszkaniem, str. 41Dział 3, lekcja 9, przedmioty i meble, str. 42Dział 3, lekcja 10, pytania do przedmiotów i mebli, str. 42Dział 3, lekcja 11, tekst: La familia Ortiz en su piso, str. 43Dział 3, lekcja 12, pytania do tesktu: La familia Ortiz str. 43Dział 3, lekcja 13, zaimki dzierżawcze, str. 44Dział 3, lekcja 14, algo, nada, alguien, nadie, este, ese, str. 45Dział 3, lekcja 15, Las favelas, str. 47Dział 4, lekcja 1, słownictwo o mieście, str. 50Dział 4, lekcja 2, pytania o miasto, str. 50Dział 4, lekcja 3, godziny, str. 51Dział 4, lekcja 4, pytania o godzinę, str. 51Dział 4, lekcja 5, dni tygodnia, str. 52Dział 4, lekcja 6, słuchanka La agenda de Carla, str. 52Dział 4, lekcja 7, godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 8, pytania o godziny otwarcia, str. 53Dział 4, lekcja 9, środki transportu, str. 56Dział 4, lekcja 10, czasowniki, str. 59Dział 4, lekcja 11, ważne czasownikiDział 4, lekcja 12, wskazywanie drogi, str. 57Dział 4, lekcja 13, pytania o drogę, str. 57Dział 4, lekcja 14, jazda autobusem/metrem, str. 58-60Dział 4, lekcja 15, Rincón de cultura, str. 61Dział 5, lekcja 1, słownictwo - jedzenie, str. 64Dział 5, lekcja 2, posiłki w restauracji, str. 65Dział 5, lekcja 4, w restauracji, str. 66Dział 5, lekcja 5, czasowniki związane, z restauracją str. 66Dział 5, lekcja 6, czasowniki: gustar, encantar, str. 68Dział 5, lekcja 7, tekst: En busqueda de novia, str. 70Dział 5, lekcja 8, często używane czasowniki, str. 67Dział 5, lekcja 9, c.d. czasownikówDział 5, lekcja 10, antes, después de, str. 71Dział 5, lekcja 11, Rincón de cultura: la dieta mediterránea, str. 75Dział 6, lekcja 1, czasowniki zwrotne, str. 78Dział 6, lekcja 2, częstotliwość, str. 80Dział 6, lekcja 3, wygląd zewnętrzny, str. 82Dział 6, lekcja 4, słuchanka: Una agenda de citas on-line, str. 83Dział 6, lekcja 5, facebook, str. 84Dział 6, lekcja 6, al + infinitivo, str. 85Dział 6, lekcja 7, tekst: ¿Cómo son los españoles? ¿Cómo son los polacos?, str. 86Dział 6, lekcja 8, se impersonal, str. 86Dział 6, lekcja 9, Los apellidos en España, str. 89

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.