Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Strefa klimatów zwrotnikowych, typ suchy i wybitnie suchy
|
|
|
wysoka temperatura w dzień, niska w nocy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rośliny, które magazynują wodę w liściach i pędach np kaktus, wilczomlecz i aloes
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rośliny sucholubne, które ograniczają do minimum parowanie wody z powierzchni poprzez małe liście i rozbudowany system korzeniowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rośliny ze zdrętwiałymi łodygami i stwardniałymi liśćmi, To cierniste krzewinki o długim systemie korzeniowym, mimo utraty wilgoci nie umierają ale żyją życiem utajonym i ożywają nawet po skąpym opadzie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
słonorośla, które żyją w bardzo słonym podłożu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
okres suszy przeżywają w postaci nasionek lub cebulek w ziemi
|
|
|
bujniejsze życie na obszarach pustyń jest w oazach rozpocznij naukę
|
|
tam poziom wód gruntowych zalega dość płytko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szaroziemy i gleby pustynne
|
|
|
Koniec pustyń i półpustyń rozpocznij naukę
|
 |
|
|
|
strefa podzwrotnikowa czyli śródziemnomorska rozpocznij naukę
|
|
strefa podzwrotnikowa czyli śródziemnomorska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
strefa klimatów podzwrotnikowych, typ morski i pośredni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wiecznie zielone, twardolistne zarośla u wybrzeży Morza Śródziemnego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w Ameryce Północnej opdowiednikiem makii są zarośla z dużym udziałem krzewiastych dębów rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w Australii formacją przypominającą makię jest rozpocznij naukę
|
|
skrub składający się z wiecznie zielonych krzewiastych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
koniec strefy śródziemnomorskiej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Strefa klimatów podzwrotnikowych, typ morski i pośredni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W Ameryce Północnej dominują rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W Ameryce Południowej dominują rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|