Elektronika32

 0    25 fiszek    mdajlidzionek
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Wymień wady wykorzystania wspomagania komputerowego (na przykładzie programu LabView) jako narzędzia kontrolno­sterującego.
rozpocznij naukę
- dodatkowe koszty finansowe (wysokie koszty) - trzeba dodatkowo nauczyć się obsługi programu - program pracuje tylko na urządzeniach idealnych - brak możliwości zapoznania się z rzeczywistym wyglądem przetworników
Wymień zalety wykorzystania wspomagania komputerowego (na przykładzie programu LabView) jako narzędzia kontrolno­sterującego.
rozpocznij naukę
- dostępne wszystkie elementy w programie - nie trzeba kupować poszczególnych elementów - szybsze tworzenie algorytmów sterujących - szybsze wprowadzanie zmian w układach - wizualizacja kolejnych etapów wykonywania programu (działania przetworników), histogram danego przebiegu
2. Opisz struktury sterujące w LabView. 1) Struktura pętli
rozpocznij naukę
Stosuje się ją do cyklicznego wykonywania fragmentu programu. Wyróżniamy 2 rodzaje pętli: - for loop (znana liczba powtórzeń) - while loop (nieznana liczba powtórzeń) Program jest wykonywany dopóki wartość logiczna podana na wejście jest odpowiednia (True lub False). Warunek jest sprawdzany po wykonaniu pętli.
2. Opisz struktury sterujące w LabView. 2) Struktura sekwencyjna
rozpocznij naukę
Stosuje się ją do wykonywania kolejnych fragmentów programu, których działanie musi być przeprowadzone w ściśle określonej kolejności. Wyglądem struktura przypomina ramki filmu, które są wykonywane w kolejności ich numeracji.
2. Opisz struktury sterujące w LabView. 3) Struktura wyboru
rozpocznij naukę
Stosuje się ją, gdy zachodzi konieczność alternatywnego wykonywania określonych fragmentów programu. Musi mieć minimum 2 ramki (np. True i False), które są wykonywane w zależności od stanu wejścia wybierającego. Wejście wybierające może być m.in. typu boolowskiego lub całkowitego. Aby program działał poprawnie należy rozpatrzyć wszystkie możliwe przypadki występujące w wartości wybierającej.
3. Rodzaje wejść w LabView.
rozpocznij naukę
Wejścia to miejsca, z których pochodzi sygnał: - rzeczywisty przyrząd pomiarowy dołączony do komputera (z odpowiednim interfejsem) - sygnał testowy wygenerowany przez program (określa się m.in. częstotliwość sygnału, amplitudę, fazę oraz jego rodzaj – sinusoida, trójkątny, prostokątny itp.) - odczyt danych z pliku
(-) 4. Opisz funkcje czasowe w LabView.
rozpocznij naukę
- funkcja opóźnienia (spowalnia wykonywanie pętli) - licznik czasu (pozwala nam na bieżąco kontrolować ile trwa działanie przyrządu)
5. Wymień i opisz zależności arytmetyczne w LabView.
rozpocznij naukę
5. Wymień i opisz zależności arytmetyczne w LabView.
rozpocznij naukę
6. Wymień i opisz zależności logiczne w LabView.
rozpocznij naukę
7. Wymień i opisz zależności porównawcze w LabView.
rozpocznij naukę
8. Zapis liczb w różnych kodach liczbowych. 1) Naturalny kod dwójkowy
rozpocznij naukę
Pozycyjny system liczbowy, w którym podstawą jest liczba 2. Do zapisu liczb potrzebne są więc tylko dwie cyfry: 0 i 1.
8. Zapis liczb w różnych kodach liczbowych. 2) Kod BCD
rozpocznij naukę
Każda cyfra liczby dziesiętnej jest oddzielnie kodowana dwójkowo w postaci czterobitowego słowa. Cała liczba dziesiętna jest przedstawiona jako złożenie słów dwójkowych reprezentujących wszystkie kolejne cyfry tej liczby. 9710 = 10010111BCD 8310 = 10000011BCD
3) Kod heksadecymalny
rozpocznij naukę
Każda pozycja liczby szesnastkowej reprezentuje odpowiednia potęgę szesnastu, a symbol umieszczony na dowolnej pozycji ma wartość od 0 do 15. Wartościom 10, 11, 12, 13, 14, 15 odpowiadają symbole literowe odpowiednio A, B, C, D, E, F, np.: 70710 = 2*162 + C*161 + 3*160 = 2C316
8. Zapis liczb w różnych kodach liczbowych. 4) Kod Greya (kod refleksyjny)
rozpocznij naukę
Kod bezwagowy niepozycyjny. Dwa kolejne słowa kodowe różnią się tylko stanem jednego bitu. Używa się go w przetwornikach analogowo-cyfrowych, szczególnie w systemach gdzie występują po sobie kolejne wartości.
9. Wymień bramki logiczne.
rozpocznij naukę
9. Wymień bramki logiczne.
rozpocznij naukę
9. Wymień bramki logiczne.
rozpocznij naukę
(-) 10. Opisz rodzaje i parametry przetworników A/C i C/A. 1. Przetwornik analogowo-cyfrowy A/C: a) Rodzaje
rozpocznij naukę
- o przetwarzaniu bezpośrednim (przetwarzanie bezpośrednie, duża szybkość działania, mała rozdzielczość i dokładność) - z próbkowaniem analogowym (działa na zasadzie zliczania impulsów z generatora wzorcowego o dużej częstotliwości w czasie proporcjonalnym do napięcia wejściowego) - z sukcesywną aproksymacją (działa na zasadzie porównywania wartości napięcia wejściowego z napięciem odniesienia wytworzonym za pomocą przetwornika cyfrowo-analogowego w iteracyjnym procesie obsługiwanym przez układ
(-) 10. Opisz rodzaje i parametry przetworników A/C i C/A. 1. Przetwornik analogowo-cyfrowy A/C: b) Parametry
rozpocznij naukę
- błąd analogowy (określa dokładność przetwarzania, w nowoczesnych przetwornikach Hpomijalnie mały). Na błąd analogowy wpływają: * nieliniowość całkowa * nieliniowość różniczkowa * błąd przesunięcia zer * współczynnik zmian cieplnych napięcia przesunięcia zer * błąd skalowania *szybkość przetwarzania - błąd cyfrowy (określa dokładność przetwarzania; zdolność rozdzielcza) - maksymalny zakres i polaryzacja napięcia wejściowego - impedancja wejściowa - rodzaj kodu słowa wyjściowego - obciążalność w
2. Przetwornik cyfrowo-analogowy C/A: a) Rodzaje
rozpocznij naukę
- uśredniające (konwersja częstotliwości na napięcie) - mnożące (wielkość wyjściowa to iloczyn wejściowego napięcia i wejściowego kodu liczbowego) - z przełączaniem prądów - z napięciowymi źródłami odniesienia - inne przetworniki
2. Przetwornik cyfrowo-analogowy C/A: b) Parametry
rozpocznij naukę
- nieliniowość całkowa - nieliniowość różniczkowa - szybkość przetwarzania - błąd skalowania - błąd przesunięcia zera (błąd niezrównoważenia) - współczynnik zmian cieplnych napięcia przesunięcia zera - wejściowe sygnały cyfrowe - wyjściowe sygnał analogowy - czas ustalania - szybkość zmian napięcia wyjściowego - zakłócenia przy przełączaniu
Pytania spoza instrukcji: 1. Zamień liczbę 8310 na liczbę w kodzie heksadecymalnym.
rozpocznij naukę
8310 = 5*161 + 3*160 = 5316
Pytania spoza instrukcji: 2. Narysuj i opisz strukturę True/False w programie LabView.
rozpocznij naukę
Struktura True/False oznacza prawdziwość warunku. Strukturę to stosuje się najczęściej w pętlach while. Program jest wtedy wykonywany dopóki wartość logiczna jest odpowiednia (True lub False).
Pytania spoza instrukcji:
rozpocznij naukę

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.