Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system miar typograficznych określających stopnie pisma
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kwadrat o boku równym danemu stopniowi pisma
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podstawowa jednostka długości stosowana w systemach miary wielkości elementów typograficznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pojedynczy znak, służący do złożenia słowa w technice druku wypukłego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cyfrowy odpowiednik czcionki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestaw czcionek o określonych cechach, zapisany w formie elektronicznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ozdobny pasek materiału umieszczony na grzbiecie bloku książki (wystający spod brzegu oprawy) w celu jego wzmocnienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
arkusz papieru przyklejony całą połową do jednej z wewnętrznych stron okładki (okładziny), a krawędzią drugiej połowy do bloku książki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
materiał do oklejania twardych okładek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyrównywanie łamu — np. do lewej, do prawej lub obustronnie. słowo użyte bez kontekstu oznacza wyrównanie obustronne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ułożenie kolumn we właściwym szyku na arkuszu montażowym (ręcznie lub elektronicznie)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pierwszy wiersz, zazwyczaj wcięty, rozpoczynający zamkniętą część tekstu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zamknięta część tekstu, rozpoczynająca się od nowego wiersza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiersz nad lub pod kolumną tekstową, zawierający dodatkowy opis
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cyfra wskazująca kolejność stron w książce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
litera rozpoczynająca wydzieloną część tekstu, wyróżniająca się rozmiarem, kształtem, kolorem lub ozdobami
|
|
|
cyfry nautyczne mediewalowe tekstowe rozpocznij naukę
|
|
cyfry z wydłużeniami dolnymi i górnymi, podobnie jak w minuskule
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wysokością odpowiadają majuskule
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bardzo krótki, często jednowyrazowy wiersz na końcu łamu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiersz końcowy lub wiersz tępy, przechodzący na początek łamu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pierwszy wiersz akapitu pozostawiony na końcu łamu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odległość między sąsiednimi liniami podstawowymi pisma
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
blok tekstu o szerokości i wysokości określonej przez projektanta stronicy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szerokość łamu równa długości wiersza
|
|
|
łam - układ choroągiewkowy rozpocznij naukę
|
|
szerokość łamu równa maksymalnej długości wiersza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednolite powiększenie odstępów międzyliterowych w słowie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednolite zwiększanie odstępów między znakami wprowadzone przez ostatecznego użytkownika fontu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
znaki liternicze o kształcie wersalików, wielkością odpowiadające minuskule
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łacińskie pismo alfabetyczne, najstarsza forma majuskuły.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
litery tekstowe małe litery, o niejednakowym kształcie, mogą obejmować 3 elementy: wydłużenia górne, wydłużenia dolne i wysokość x
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wersaliki litery jednakowej wielkości, z reguły oparte na 2 liniach pisma: bazowej i wersalików wywodzące się z rzymskiej kapitały kwadratowej,
|
|
|