Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
lata 80 wysoki stopień metaświadomosći twórczej odwołuje się do standardowych przedstawień wizualnych, innych filmów, komiksów, reklam mnogie efekty wizualne, piękne zdjecia, muzyka, odwołanie się do współczensej kultury amerykańskiej i schematów kultury masowej "Batman" Tima Burtona "Kill Bill" Q tarrantino
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przełom lat 50/60 masowy start reżyserski grupy intelignetnych debiutantów, wytworzył się fenomen 'kinofilii' czyniąc z oglądania filmów zbiorowy rytuał. Był to bunt przeciwko ograniczeniom starego kina. Filmy były naznaczone piętnem jednej osobowości i jej oryginalnego stylu, swobodna konstrukcja dramaturgiczna "Do utraty tchu"(1960) J. L Godarda "Czterysta batów" (1959) Francois Truffaut
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lata 55-65 inspiracje włoskim neorealizmem, analizowaniem skutków drugiej wojny światowej, charakterystyka indywidualnych postaw i polskich mitów narodowych "popiól i diament" (1958) andrzej wajda "zezowate szczęscie" 1960 Andrzej Munk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
marzec 95 manifest w kopenchadze, lars von trier, podpisało go wielu duńskich reżyserów. przyjmują oni śluby stosować w swoich filmach następujące zasady: 1plener lub naturalne wnetrza 2. dzwiek tylko z obrazem 3. kamera trzymana z aramieniu 4. obraz barwny 5. triki i filtry zakazane 6.35mm 7. realizator nie pracuje na kredyt "wloski dla początkującyh" 2000 Lone Scherfig, "Idioci" 1998 Lars Von Trier
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lata 80 do dziś nurt skupia sie na otaczajacen nas zaawansowanej technologii, połączony z amieszaniem w społeczeństwie, koncentruje sie na mrocznej stronie wpływu technologii na człowieka, połączenie szłowieka z maszyną "tetsuo-człowiek z żelaza" 1989 S. Tsukamoto "Łowca Androidów" Ridley Scott
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lata 40 poczt. 50 sprzeciw wobec faszyzmu, ukazywano konflikty i dramaty zwykłych ludzi, zainteresowanie twórców rozliczeniami wojennymi "Rzym, miasto otwarte" 1945 Roberto Rossellini "złodzieje rowerów"1948 Vittorio De Sica
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koniec Iszej wojny do pocz lat 30 nurt kina niemieckiego cechujący się ekspresją i oprawą plastyczną, historie niesamowite bądz z wątkami irracjonalnymi, elemanty tajemniczości i mrocznej sury -nurt fantastyczny - najczesciej film grozy "gabinet doktora Caligari" (1919) "Nosferatu" (1922) Friedrich Murnau, "Metropolis" Fritz Lang (1926) -nurt spol-psych -klopoty, samotnosc, samobojstwa, obledy i tragedie redzinne, niewiara w czlowieka "Portier z hotelu Altantic" (1924) Friedrich Murnau
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lata 40 do polowy 50 'czarny film gangsterski', taśma czarno-biala, mroczna atmosfera, tajemnica, gra swiatel i cieni, specyficzne postacie, detaktyw, femme fatale "Casablanca"1942 Michael Curtiz "Kobieta w oknie" 1945 Fritz Lang
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pocz jest powstanie wytworni filmowej w 1908 przez braci Lafitte film artystyczny, oparcie filmu na literaturze ambitnej, produkcja filmów o tematyce historycznej, teatralnej, mitologicznej. proba poszerzenia publiki o warstwy bardziej wyksztalcone "Zabójstwo księcia de Guise" 1908 Henri Laveden "Powrót Odyseusza" 1909 A. Calmettes i c. Le Bargy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połowa lat 20 radzieccy reżyserzy mistrzami w kreowaniu nowej jakości filmowej filmy dokumentalne nowatorskie rozwiązania montażowe "Człowiek z kamerą" 1929 Dżiga Wiertow "promień śmierci" 1925 l. kuleszow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1916-1923 ogromna rola natury, powaga problematyki moralnej i psychologicznej, zamiłowanie do szwedzkiej literatury podejscie do problemu adaptacji literatury "Gosta Berling" 1924 Mauritz Stiller "Furman Śmierci" 1920 Victor Sjostrom
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lata 1910-1930 ugrupowania impresjonistów, zwolenników czustego kina i surrealistów eksperymentowanie, odrzucenie tradycji. "laboratorium kina", odrzucała teatralność, literackość "Balet mechaniczny" 1924 F. Leger "Pies Andaluzyjski" 1928 L. Bunuel i S. Dali
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
początki sięgją 1896 do pocz XX za dekorację wybierali plener, ulice, place, ustawiając kaery na samochdach jako piersi zaczęli używać w filmie zblizenie, twarzy, rąk, montowane z planem ogolnym, wstep do montazu "Szkło powiększające babuni" 1900 G.A. Smith "Dezerter" 1903 J. Williamson
|
|
|