podstawy psychologii-pamięć

 0    24 fiszki    zgredek4000
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
amnezja następcza
rozpocznij naukę
niezdolność do trwałego zapamiętywania nowych wydarzeń i faktów
pamięć dowolna
rozpocznij naukę
świadome przypominanie sobie zdarzeń lub informacji
pamięć mimowolna
rozpocznij naukę
nieświadome pamiętanie, które ujawnia się przez oddziaływanie wcześniejszych doświadczeń lub wcześniej uzyskanych informacji na obecne myśli i działania
kodowanie
rozpocznij naukę
przekształcanie informacji w formę, którą mózg może przetworzyć i zachować
powtarzanie równoległe rozproszone
rozpocznij naukę
alternatywny do modelu przetwarzania informacji model pamięci; wiedza nie jest reprezentowana w postaci sądów lub wyobrażeń, lecz jako połączenia tysięcy współdziałających jednostek przetwarzania rozproszonych w ogromnej sieci i działających jednocześnie
pamięć sensoryczna
rozpocznij naukę
system pamięci, który przechowuje chwilowo niezwykle dokładne wyobrażenia informacji sensorycznych
pamięć krótkotrwała
rozpocznij naukę
w modelu trzech magazynów system pamięci o ograniczonej pojemności uczestniczący w przechowywaniu informacji przez krótki okres; jest również wykorzystywany do zatrzymywania informacji przywołanych z pamięci długotrwałej do chwilowego wykorzystania
porcja
rozpocznij naukę
porcja po polsku
znacząca jednostka informacji; może się składać z mniejszych jednostek
pamięć długotrwała
rozpocznij naukę
system pamięci uczestniczący w długotrwałym przechowywaniu informacji
pamięć proceduralna
rozpocznij naukę
pamięć wykonywanych czynności lub sprawności
pamięć deklaratywna
rozpocznij naukę
pamięć faktów, reguł, pojęć, zdarzeń
pamięć epizodyczna
rozpocznij naukę
pamięć osobiście przeżytych zdarzeń i kontekstów, w których nastąpiły
pamięć semantyczna
rozpocznij naukę
pamięć wiedzy ogólnej czyli faktów, reguł, pojęć, sądów
efekt pozycji seryjnej
rozpocznij naukę
tendencja do łatwiejszego odtwarzania pierwszych i ostatnich elementów z listy niż elementów środkowych
powtarzanie zachowawcze
rozpocznij naukę
wyłącznie mechaniczne powtarzanie materiału w celu utrzymania jego dostępności w pamięci
powtarzanie elaboracyjne
rozpocznij naukę
kojarzenie nowych informacji ze zgromadzoną już wiedzą i analizowanie nowego materiału w celu lepszego zapamiętania
przetwarzanie głębokie
rozpocznij naukę
w kodowaniu informacji przetwarzanie przede wszystkim znaczenia, a nie jedynie fizycznych lub sensorycznych właściwości bodźca
metapamięć
rozpocznij naukę
zdolność kontrolowania i uświadamiania sobie procesu zachowywania informacji
interferencja retroaktywna
rozpocznij naukę
zapominanie, które następuje, gdy świeżo wyuczony materiał zaburza pamięć zachowanego wcześniej podobnego materiału
interferencja proaktywna
rozpocznij naukę
zapominanie, które następuje, gdy uprzednio zachowany materiał zaburza pamięć wyuczonego później podobnego materiału
niepamięć wsteczna
rozpocznij naukę
utrata zdolności pamiętania zdarzeń lub doświadczeń, które zaszły przed określonym momentem w czasie
zapominanie na skutek braku klucza
rozpocznij naukę
niezdolność do przypomnienia sobie informacji przechowywanej w pamięci ze względu na brak wystarczających wskazówek do odtwarzania
pamięć zależna od stanu
rozpocznij naukę
tendencja do pamiętania czegoś, czego nauczyliśmy się lub doświadczyliśmy, będąc w takim samym fizycznym lub psychicznym, w jakim jesteśmy obecnie
amnezja dziecięca
rozpocznij naukę
niezdolność pamiętania zdarzeń i doświadczeń, które się wydarzyły w pierwszych dwóch lub trzech latach życia

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.