IU

 0    44 fiszki    ciscomaniak30
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Rodzaje interfejsów
rozpocznij naukę
znakowy, głosowy, graficzny
Czym się różnią użytkownicy
rozpocznij naukę
fizycznie, psychicznie oraz doswiadczeniem
Co musi robić spójny interfejs?
rozpocznij naukę
Integrować interakcję użytkownika i prezentację infomacji
Wymień rodzaje interakcji:
rozpocznij naukę
pytania i odpowiedzi, języki poleceń, formularze, menu, symbole, języki naturalne
Jakie są elementy gier?
rozpocznij naukę
Granie i udawanie
Co to jest gra?
rozpocznij naukę
Rodzaj aktywności wykorzytsującej udawaną rzeczywistość, w której uczestnik usiłuje osiągnąć przynajmniej jeden cel poprzez wykonywanie działań zgodnych z regułami
Jaka jest podstawowa funkcja tworzenia gry?
rozpocznij naukę
Bawienie gracza! Obowiązek dostarczania rozrywki
Co to ejst interfejs użytkownika?
rozpocznij naukę
IU pośredniczy pomiędzy mechaniką podstawową gry a graczem. Przyjmuje wyzwania generowane przez mechanikę gry i zamienia je na grafikę oraz dźwięki. Przekształca naciskanie przycisków w działania, tworzy świat gry, wyświetla dane wy i odbiera dane we
Z czego składa się interfejs użytkownika?
rozpocznij naukę
Model kamery i model interakcji
Co to jest model interakcji?
rozpocznij naukę
Definiuje w jaki sposób gracz może przekazywać do gry swoje pragnienia wybory i rozkazy. Określa jakie działania gracz moze wykonywać w danym momencie
Wymień jakie są rodzaje modeli interakcji
rozpocznij naukę
modele wielokrotnej obecności, oparte na personifikacji, współzawodnictwa, konkursowy, biurowy
Model oparty na personifikacji
rozpocznij naukę
Czynności wykonywane przez gracza polegają w większości na sterowaniu w świecie gry pojedynczą postacią
Model wielkrotnej obecnosci
rozpocznij naukę
Szachy, Gracz w danej chwili moze przebywać w wielu miejscach w świecie gry. Model kamery musi być dodpasowany do widoku różnych obszarów w świecie gry
Model oparty na zespołach
rozpocznij naukę
Niewielkie grupy postaci działąja wspólnie. Operacje poruszania - wskazywanie i klikanie
Model konkursowy interakcji
rozpocznij naukę
Gracz odpowiada na pytania i udziela na nie odpowiedzi, poruszanie się w świecie gry nie jest konieczne
Model kamery perspektywa 1 osoby
rozpocznij naukę
Wyłacznie w trybach rozgrywki opartych na personifikacji. Kamera przyjmuje stałe połozenie - jest położona na wysokości oczu personifikacji. Nie jest wyświetlana postać, nie trzeba modyfikować ustawień kamery
Model kamery - Perspektywa 3 osoby
rozpocznij naukę
Kamera podąża za personifikacją. Kamera musi dostosować się do sytuacji
Jakie automatyczne wyróżniamy zmiany połozenia kamery?
rozpocznij naukę
Aktywne i pasywne
Aktywne automatyczne zmienione połozenie kamery
rozpocznij naukę
kamera pozostaje za personifikacją i szybko zmienia połozenie
Pasywne automatyczne zmienione połozenie kamery
rozpocznij naukę
Kamera zmienia położenie wolno - tylko wtedy kiedy postac przestaje sie poruszać
Model kamery - perspektywa z lotu ptaka
rozpocznij naukę
Pozwala na obserowanie większego obszaru. Priorytetem jest świat gry a nie określona postać. Musi istnieć możliwość przesuwania widoku w celu zobaczenia innych obszarów gry
Model kamery - perspektywa mapy
rozpocznij naukę
Pokazuje świat z góry, za pomocą grafiki 2d, gracz odseparowany od działań - symulacja a nie miejsce w rzeczywistości
Perspektywa izometryczna
rozpocznij naukę
pokazuje obszar mapy pod kątem 30 stopni względem horyzontu, nie ma perspektywy obiektów położonych dalej. Gracz moze wózkować kamerę lub przesuwać równolegle do widoku
Czego nie może kamera w perspektywie izometrycznej?
rozpocznij naukę
obracać w osi pionowej/poziomej i wykonywać rotacji
Co może kamera w perspektywie izometrycznej?
rozpocznij naukę
2D! Zmieniać kierunek patrzenia na jeden z 4 stron świata, czasem zmieniać kąt wysokości kamery
Kamera mobilna
rozpocznij naukę
Wykorzystywana w nowoczesnych grach 3D. Widok z lotu ptaka - Można podnosić kamerę w celu zobaczenia dalekiego i bliskiego planu, można obracać kamerę oraz ustawiać ją pod dowolnym kątem
Gdzie wykorzystywane są kontekstowe modele kamer?
rozpocznij naukę
W grach 3D, przy personifikacji lub zespole - dla spokojnych gier
Kontekstowe modele kamer:
rozpocznij naukę
Kamera przemeiszcza sie w sposób inteligentny śledząc całą akcję z takiego kata jaki jest najbardziej odpowiedni. Musi zostać zdefiniowane zachowanie kamery dla każdej lokalizacji w świecie gry
Kontekstowe modele kamer: opcje dwuwymiarowe - gdzie wykorzystywane?
rozpocznij naukę
w grach przeglądarkowych i na mniejszych urządzeniach
Kontekstowe modele kamer: pojedynczy ekran
rozpocznij naukę
2D. Kamera nigdy się nie porusza. Na ekranie przedstawiony jest cały świat gry
Kontekstowe modele kamer: przewijanie poziome
rozpocznij naukę
2D. świat to poziomy pasek dwuwymiarowy, przesuwa się do przodu i do tyłu, w górę i dół - ruch jest ograniczony
Kontekstowe modele kamer: przewijanie kontekstowe
rozpocznij naukę
Obraz przewijany pionowo. Prędkość jest stała
Z czego się składa struktura gry?
rozpocznij naukę
tryby rozgrywki i menu powłoki oraz zależności pomiędzy nimi
Tryb rozgrywki - co to i z czego sie składa)
rozpocznij naukę
Gra w danym momencie rozgrywki oferuje podzbiór wszytskich wyzwań -> gracz ma ograniczona liczbę celów, oraz interfejsu użytkownika prezentujący graczowi podzbiór rozgrywki
Z czego się składa tryb rozgrywki?
rozpocznij naukę
Z dostępnej rozgrywki i związanego z daną rozgrywką interfejsu użytkownika
Ilu trybów rozgrywki można używac jednocześnie?
rozpocznij naukę
Ilu trybów rozgrywki można używac jednoc po polsku
1
Jesli zmodyfikujemy interfejs użytkownika czy to ma jakis wpływ na tryb rozgrywki?
rozpocznij naukę
Tak, modyfikacja UI kwalifikuje się do zmiany trybu
Menu powłoki
rozpocznij naukę
Tryb w którym gracz nie może oddziaływać na świat gry
Co się znajduje w menu powłoki?
rozpocznij naukę
Ładowanie gry, zapisywanie gry, zmiana poziomu dźwieku, rozdzielczosci
Co zalicza sie jako menu powłoki?
rozpocznij naukę
Menu na początku/końcu gry, menu podręczne - pauzujące grę
Co to są ekrany powłoki?
rozpocznij naukę
Sekwencje nieinteraktywne
Co zalicza sie do ekranów powłoki?
rozpocznij naukę
ekrany wstępne, wyświetlanie nazwy twórców
Gra video znajduje się zawsze w 1 z 3 stanów:
rozpocznij naukę
trybie rozgrywki, menu powłoki, ekranie powłoki
Co to jest flowboard?
rozpocznij naukę
połaczenie schematu blokowego i scenopisu

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.