Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
сарафанное радио, из уст в уста
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To weed out the half-hearted rozpocznij naukę
|
|
отсеять лишенных энтузиазма, незаинтересованных
|
|
|
To submit frank online reviews rozpocznij naukę
|
|
публиковать честные отзыв онлайн
|
|
|
To stay in direct touch with rozpocznij naukę
|
|
оставаться в прямом контакте с кем-либо
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
взлетать, стремительно повышаться
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To be flat-out customer obsessed rozpocznij naukę
|
|
быть отчаянно одержимым покупателями
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
твердый, прочный, устойчивый
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
крепкая основа, прочный фундамент
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
вялая, застойная экономика
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
лоскутный, состоящий из остатков, обрывков
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
результат, отдача, окупаемость
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
доверительные отношения с клиентами
|
|
|
Customer-driven marketing strategies rozpocznij naukę
|
|
маркетинговые стратегии, ориентированные на клиентов
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Brand loyalty and buying dollars rozpocznij naukę
|
|
приверженность бренду и готовность платить
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
возродить дух, поднять настроение
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To lose sight of underlying customer needs rozpocznij naukę
|
|
терять из вида основные потребности
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
делать все возможное, отдавать все силы
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To disparage the product to others rozpocznij naukę
|
|
делиться с другими негативными отзывами о товаре
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
проводить маркетинговые исследования
|
|
|
To bring about profitable customer relationships rozpocznij naukę
|
|
добиться выгодных отношений с покупателем
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
сводиться к, складываться
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
маркетинговая близорукость
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
покупатели, выбирающие самые дешевые товары
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
High-octane NASCAR experience rozpocznij naukę
|
|
мощный, высокооктановый опыт просмотра гонок «Наскар»
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
головокружительный, веселящий
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
подкрепленный, поддерживаемый
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Engaging and relevant brand messages rozpocznij naukę
|
|
интересные и актуальные послания бренда
|
|
|
A wealth of platforms for airing and sharing brand views rozpocznij naukę
|
|
множество площадок для трансляции и распространения позиций бренда
|
|
|
Frequency marketing programs rozpocznij naukę
|
|
частотная маркетинговая программа
|
|
|
Frequency of support calls rozpocznij naukę
|
|
частотность обращения в службу поддержки
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
маркетинг товаров массового спроса (массовый)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
скидки для постоянных клиентов
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an intermediary that sticks manufacturers’ goods or merchandise and sells it to retailers and professional buyers
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the form human needs take as they are shaped by culture and individual personality
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a person or organisation that sells property, or products rather than service
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to start selling, or sell more and more
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to be the only company selling on a market
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to be the most important company selling on a market
|
|
|
To drive another company from a market rozpocznij naukę
|
|
to make the other company leave the market, perhaps because it can no longer compete
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to start selling for the first time
|
|
|
To leave (withdraw from, get out of) a market rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to become the main company selling on a market
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an economic system where prices, jobs, wages, etc. depend on what people want to buy, how much they are willing to pay, etc., rather than being controlled by the government
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
all the products, businesses, etc. competing in a particular situation, seen as a group
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
people selling things in the street
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
making a product (appear to be) different from similar products offered by other sellers, by product differences, advertising, packaging, etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the attributes or characteristics of a product, such as size, shape, quality, price, reliability, etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
setting a high price for a new product to make maximum revenue before competing products appear on the market
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the extent to which supply or demand of a product responds to changes of price
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a person or organisation that sells something
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
someone who contact existing and potential customers, and tries to persuade them to buy good or service
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dividing a market into distinct groups of buyers who have different requirements or buying habits
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
changes to an economy made by a government so that it becomes more like a market economy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prices that people are willing to pay, rather than ones fixed by the government
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
producers and buyers in a particular market economy, the way they behave, etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the strategy of setting a low price to try to sell a large volume and increase market share
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the process by which companies create value for customers and build strong customer relationships in order to capture value from customers in return
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the mistake of paying more attention to the specific products a company offers than to the benefits and experiences produced by these products
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
possibilities of fulfilling unsatisfied needs in sectors in which a company can profitably produce goods or service
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
some combination of products, services, information, or experiences offered to a market to satisfy a need or want
|
|
|
Market forces (pressures) rozpocznij naukę
|
|
used to talk about the way that a market economy makes sellers produce what people want to buy, at prices they are willing to pay
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the set of all actual and potential buyers of a product or service
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the most important companies in a particular market
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an organisation that buys things for use in producing its own goods or services
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
human wants that are backed by buying power
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
all the companies or individuals (middlemen) involved in moving goods or services from producers to consumers
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
people who buy products or services for their own use, especially when considered as members of large groups buying things in advanced economies
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the act of obtaining a desired object from someone by offering something in return
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
people who use products (particularly computer equipment and technology)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
customers considered as a group
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
companies or products in the same market
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the activity of trying to sell more, be more successful, etc.
|
|
|
Buying (purchasing) manager rozpocznij naukę
|
|
someone in a company or a shop responsible for buying goods that it uses or sells
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
person or organisation who buys the services of professionals such as accountants, lawyers etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
clients considered as a group
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
people who buy a company’s or a professional’s products or services, especially expensive or exclusive ones
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a person or organisation that buys something
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the set of benefits or values a brand promises to deliver to consumers to satisfy their needs
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
community engagement and individual well-being
|
|
|
Societal marketing concept rozpocznij naukę
|
|
the idea that a company’s marketing decisions should consider consumers’ wants, the company’s requirements, consumers’ long-run interests, and society’s long-run interests
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to make a plan based on a particular marketing mix and put it into action
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
what distinguishes your product or service from others on the market the idea that consumers will not buy enough of the firm’s products unless it undertakes a large-scale selling and promotion effort
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the idea that consumers will favor products that are available and highly affordable and that the organisation should therefore focus on improving production and distribution efficiency
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the idea that consumers will favor products that offer the most quality, performance, and features and that the organisation should therefore devote its energy to making continuous product improvements
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the materials used to protect and present a product before it is sold
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
how the offering will be made available to target consumers (in the marketing mix is supplemented with convenience, accessibility and organisation)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the fact that everything marketers do is designed to meet the needs of the market
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
describes how a company will position itself and the products it sells or the services it provides in the competitive marketplace
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the written document which details the marketing methods selected and specific marketing actions or marketing activities
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sharing information about the offering with target customers and persuading them of its merits
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the consumers, clients or customers you want to attract
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a need-satisfying market offering
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
how much a company charges for the offering
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
groups of consumers with similar needs or purchasing desires
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the set of the marketing tools the firm uses to implement ots marketing strategy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the art and science of choosing target markets and building profitable relationships with them
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a philosophy that holds that achieving organisational goas depends on knowing the needs and wants of target markets and delivering the desired satisfactions better than competitors do
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
important characteristics and qualities that products possess
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the extent to which a product’s perceived performance matches a buyer’s expectations
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the advantages of services in relation to the needs of the people who buy them
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
profitable growth through a customer focus
|
|
|
Environmental stewardship rozpocznij naukę
|
|
operating efficiently and protecting the environment
|
|
|
Customer relationship management rozpocznij naukę
|
|
the overall process of building and maintaining profitable customer relationships by delivering superior customer value and satisfaction
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the customer’s evaluation of the difference between all the benefits and all the costs of a marketing offer relative to those of competing offers
|
|
|