Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
CALLAN METH. STAGE 2 LESSON 13
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
CO TO ZNACZYĄ SŁOWA " ANYBODY " i " SOMEBODY "? rozpocznij naukę
|
|
WHAT DO THE WORDS "ANYBODY" and "SOMEBODY" MEAN? The words " anybody " and " somebody " mean ktos.
|
|
|
JAKIE SĄ RÓŻNICA MIĘDZY " ANYBODY " i " SOMEBODY "? rozpocznij naukę
|
|
WHAT'S THE DIFFERENCE BETWEEN THE "ANYBODY" and "SOMEBODY"? The difference between "anybody" and "somebody" is that we use anybody in interrogative and negative sentences, whilst we use " somebody " in positive sentences.
|
|
|
KTOŚ -(w formie pytające): czy ktoś mowi do ciebie? rozpocznij naukę
|
|
ANYBODY - (in the form of interrogative): Is there anybody speaking to you? Yes, there's somebody speaking to me.
|
|
|
NIKT - (w formie przeczącej): Czy ktoś w tym pokoju nosi teraz kapelusz? Nie,... rozpocznij naukę
|
|
NOT ANYBODY - (in the negative form): I there anybody in this room wearing a hat? No, there isn't anybody in this room wearing a hat.
|
|
|
KORYTARZ: CZY JEST KTOŚ W KORYTARZU? Nie,... rozpocznij naukę
|
|
CORRIDOR: Is there anybody in the corridor? No, there isn't anybody in the corridor.
|
|
|
NIKT: KTO MÓWI PO FRANCUSKI TERAZ W TYM POKOJU? rozpocznij naukę
|
|
NOBODY: Who's speaking French in this room? Nobody's speaking French in this room.
|
|
|
KTO MÓWI PO ANGIELSKU W TYM POKOJU? My rozpocznij naukę
|
|
Who's speaking English in this room? We're speaking English in this room.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Walking: What am I doing? You're walking.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Where am I walking to? You're walking to the window.
|
|
|
CZY ONA LUBI SPACEROWAĆ? Tak, ona... rozpocznij naukę
|
|
Does she like walking? Yes, she likes walking.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
CZY TWOJE BUTY SA TAKIE SAME JAK MOJE? Nie,... rozpocznij naukę
|
|
ARE YOUR SHOES THE SAME AS MY SHOES? No, my shoes aren't the same as your shoes, but they're different from your shoes.
|
|
|
Czy ludzie w niemczech mówi taki sam język jak ludzie w Japonii? rozpocznij naukę
|
|
Do the people in Germany speak the same language as the people in Japan? No, the people in Germany don't speak mthe same language as the people in Japan, but they speak a different language from the people in Japan.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pana Browna: To jest garnitur Pana Browna rozpocznij naukę
|
|
Mr. Brown's: This is Mr Brown's suit.
|
|
|
Czy to jest sukienka Pana Browna? Nie,... rozpocznij naukę
|
|
Is this Mr. Brown's dress? No, it isn't Mr Brown's dress, but it's Mrs Browm's dress.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stand up. What am I doing? You're standing up.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sit down. What am I doing? You're sitting down.
|
|
|
Czy usiądziesz po zajęciach? rozpocznij naukę
|
|
Do you sit down after lessons? No, I don't sit down after the lessons, but I stand up after the lessons.
|
|
|
NAZWAĆ: JAK TO NAZYWAMY? Nazywamy to husteczka rozpocznij naukę
|
|
CALL: What do we call this? We call this a handkerchief.
|
|
|
JAK NAZYWAMY RZECZ KTÓRY NOSIMY NA GŁOWIE? rozpocznij naukę
|
|
What do we call the thing we wear on our head? We call the thing we wear on our head a hat.
|
|
|
NIE MÓC: Jaka jest skót " cannot '? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jak jest przeczenie " can "? rozpocznij naukę
|
|
What's the negative of "can"? The negative of ' can ' is ' cannot ' and the contraction is " can't ".
|
|
|
Czy możesz włożyć stół do twojej kieszeni? rozpocznij naukę
|
|
Can you put the table into your pocket? No, I can't put the table into my pocket.
|
|
|
Czy możesz dotykać sufit? rozpocznij naukę
|
|
Can you touch the ceiling? No, I can't touch the ceiling.
|
|
|