| Pytanie | Odpowiedź | 
        
        |  rozpocznij naukę Mam samochód, ona ma rower. |  |   I have a car, she has a bicycle. |  |  | 
|  rozpocznij naukę "It's" to forma ściągnięta "it is". |  |   "It's" is a contraction of "it is." |  |  | 
|   pozytywny, zdanie twierdzące   rozpocznij naukę "Some" stosujemy w zdaniach twierdzących. |  |   We use "some" in positive sentences. |  |  | 
|  rozpocznij naukę "Any" używamy w zdaniach przeczących. |  |   We use "any" in negative sentences. |  |  | 
|  rozpocznij naukę "Any" stosujemy w zdaniach pytających. |  |   We use "any" in interrogative sentences. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy może pan być bardziej konkretny? |  |   Could you be more specific? |  |  | 
|  rozpocznij naukę "Any" używamy w zdaniach ogólnych. |  |   "ANY" we use in non-specific question. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Kiedy znowu się spotkamy? |  |   When are we going to meet? |  |  | 
|  rozpocznij naukę Oni sprzedają wiele rzeczy, na przykład, przybory biurowe. |  |   They sell many things, for example, office supplies. |  |  | 
|  not any = żadenrozpocznij naukę |  |  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   It's none of your business. |  |  | 
|  rozpocznij naukę W tym roku jestem w klasie 6b. |  |   I'm in class 6b this year. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Klasa była całkowicie pusta. |  |   The classroom was completely empty. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Odłóż to z powrotem na półkę. |  |   Put it back on the shelf. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Moje półki są pełne książek. |  |   My shelves are full of books. |  |  | 
|   sprawdzanie, powtórka (przed egzaminem)   rozpocznij naukę Muszę zrobić powtórkę przed jutrzejszym egzaminem. |  |   I need to do a revision before the exam tomorrow. |  |  |