| Pytanie | Odpowiedź | 
        
        |   przewaga, zaleta, korzyść (pozytywna cecha czegoś)   rozpocznij naukę Ku ich korzyści, pogoda byla spokojna |  |   To their advantage, the weather was calm. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Postaraj się pozostać spokojny i zignoruj go. |  |   Try to stay calm and ignore his. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Taka okazja zdarza się tylko raz |  |   An opportunity like this one only comes once. |  |  | 
|  rozpocznij naukę rutynowa operacja, rutynowy zabieg  |  |  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Nowo narodzony kangur jest na tyle mały, że zmieściłby się w łyżeczce do herbaty. |  |   A newborn kangaroo is small enough to fit into a teaspoon |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ona wzięła swoją łyżkę i zaczęła jeść. |  |   She took her spoon and began to eat. |  |  | 
|  rozpocznij naukę On odłożył swój widelec i popatrzył na nią |  |   He put down his fork and looked at her. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Połóż noże i widelce na stole |  |   Put the knives and forks on the table |  |  | 
|   przekonać kogoś (np. że coś jest prawdą   rozpocznij naukę Twoje wytłumaczenie nie przekonało mnie |  |   Your explanation didn't convince me |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ona zażądała wyjaśnienia. |  |   She demanded an explanation. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Wlozylem duzo wysilku w to, jakim jestem |  |   I put a lot of effort into becoming who I am. |  |  | 
|   szczególny, specyficzny (o pojedynczej rzeczy   rozpocznij naukę Czy jest coś szczególnego co mam kupić? |  |   Is there anything specific you want me to buy? |  |  | 
|  rozpocznij naukę Oni zmieniaja reguly i graja inny mecz |  |   Then vary the rules and play a different game |  |  | 
|  rozpocznij naukę Obawiam sie, ze jestes bardzo zarozumialy Mark |  |   I'm afraid you are very conceited, Mark. |  |  | 
|  rozpocznij naukę I wtedy uslyszalem Glori glos, witajacy go |  |   And then I heard Gloria's voice greeting him |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ty jestes bardzo latwowierny |  |  |  |  | 
|  rozpocznij naukę On w swojej nudzie, myslal o tym i o tamtym |  |   In his boredom he thought of this and that. |  |  | 
|   używane do określenia czynności, które zdarzały się regularnie w przeszłości, ale już się nie zdarzają   rozpocznij naukę Früher habe ich geraucht. Als ich noch ein Kind war, spielte ich die Gitarre. Früher spielte ich tennis |  |   I used to smoke. I used to play the guitar when I was a kid. •I used to play tennis |  |  | 
|  rozpocznij naukę cenny, drogocenny, wartościowy (np. o czasie, przedmiocie) kochanie, skarbie (do dziecka, ukochanego, ukochanej)  |  |  |  |  | 
|   przemoc (agresywne zachowanie, złość, gniew   rozpocznij naukę Jej policzki były czerwone ze złości |  |   Her cheeks were red with violence |  |  | 
|  rozpocznij naukę chęć, ochota, chętny, ochoczy, skwapliwy  |  |  |  |  | 
|   nieobecny (np. w pracy, na lekcji)   rozpocznij naukę On był nieobecny z powodu choroby |  |   He was absent because of illness |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Are you out of your mind?! |  |  | 
|   sprawa, problem (z którym trzeba sobie poradzić)   rozpocznij naukę Musimy zająć się tym problemem |  |   We need to deal with this matter. |  |  | 
|  rozpocznij naukę Zeszłej nocy lis zjadł jedną z naszych kur |  |   Last night a fox ate one of our hens |  |  | 
|  rozpocznij naukę Wtedy chomik wyskoczyl przez okno |  |   Then the hamster jumped out the window. |  |  | 
|   niejasny, niewyraźny, nieokreślony, mętny, mało precyzyjny   rozpocznij naukę mieć niejasne pojęcie o czymś |  |   have a vague idea about sth |  |  |