| Pytanie | Odpowiedź | 
        
        | rozpocznij naukę |  |   We have to discuss... (rozpoczynanie rozmowy)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy możemy teraz to omówić?  |  |   Can we talk about it now? (rozpoczynanie rozmowy)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Cieszę się, że tu jesteś. Musimy porozmawiać.  |  |   I'm glad you're here. We need to talk. (rozpoczynanie rozmowy)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czemu nie mielibyśmy/miałybyśmy...?  |  |   Why don't we...? (Sugerowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   How about...? (Sugerowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Why not...? (Sugerowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Więc zamiast..., moglibyśmy/mogłbyśmy...  |  |   So instead of..., we could... (Sugerowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Myślę, że powinniśmy/powinnyśmy  |  |   I think we should... (Sugerowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Na twoim miejscu (zrobiłbym/zrobiłabym tak)...  |  |   If I were you, I would... (Sugerowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Absolutely./Of course./Right.(Zgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   OK, let's do that. (Zgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Zgadzam się. / Też tak myślę.  |  |   I agree. / I think so too. (Zgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Good / great idea. (Zgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Nie mam nic przeciwko temu.  |  |   That's fine with me. (Zgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Rozumiem, co masz na myśli, ale...  |  |   I see what you mean, but... / I see your point, but... (Niezgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Przykro mi, ale zupełnie się nie zgadzam.  |  |   I'm afraid I don't agree at all. (Niezgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Nie jestem co do tego przekonany/przekonana.  |  |   I'm not convinced about it. (Niezgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Nie wydaje mi się, że jest to najlepszy pomysł/najlepsze rozwiązanie/najlepsza sugestia.  |  |   I don't think that's the best idea/solution/suggestion. (Niezgadzanie się z rozmówcą)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ale co zrobimy/co będzie jeśli...?  |  |   But what if...? (Wyrażanie wątpliwości)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę W cale nie jestem taki/taka pewny/pewna.  |  |   I'm not so sure. (Wyrażanie wątpliwości)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy jesteś pewny/pewna, że to dobre rozwiązanie?  |  |   Are you sure it's the right thing to do? (Wyrażanie wątpliwości)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Myślę, że najlepszy pomysł to...  |  |   I think the best idea would be to... (Wyrażanie i uzasadnianie swojego zdania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jestem pewien/pewna, że lepiej będzie...  |  |   I'm sure it's better to... (Wyrażanie i uzasadnianie swojego zdania)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   In my opinion,... (Wyrażanie i uzasadnianie swojego zdania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jeśli chcesz znać moje zdanie, to...  |  |   If you ask me,... (Wyrażanie i uzasadnianie swojego zdania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Najpierw możemy..., a potem/następnie...  |  |   First, we can..., and then/next... (Formułowanie planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Pierwsza rzecz, jaką należy zrobić, to...  |  |   The first thing to do is ... (Formułowanie planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Miejmy nadzieję, że wszystko dobrze się ułoży.  |  |   Let's hope it'll all turn out right. (Formułowanie planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Już nie mogę się doczekać!  |  |   I can't wait to start! (Formułowanie planów)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   It's possible that... (Wyrażanie prawdopodobieństwa)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę To może (nie) być najlepszy pomysł.  |  |   This might (not) be the best idea. (Wyrażanie prawdopodobieństwa)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Im może się to nie spodobać.  |  |   The may not like it. (Wyrażanie prawdopodobieństwa)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy moglibyśmy/mogłybyśmy...?  |  |   Could we...? (Prośba o pozwolenie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy uważasz, że moglibyśmy/mogłybyśmy...?  |  |   Do you think we could...? (Prośba o pozwolenie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   May I...? (Prośba o pozwolenie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy nie byłoby problemem, gdybyśmy (coś zrobili/zrobiły)...?  |  |   Would it be OK if we (did sth)...? (Prośba o pozwolenie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Dobrze, w takim razie najpierw możemy..., a potem...  |  |   OK, so we can... first, and then... (Osiąganie kompromisu)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Zróbmy to na mój/twój sposób, dobrze?  |  |   Let's do it my/your way, OK? (Osiąganie kompromisu)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę W takim razie zgódźmy się na...  |  |   So let's agree on... (Osiąganie kompromisu)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   OK, if you insist. (Osiąganie kompromisu)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   The photo shows... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   In the photo I can see... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   There is/There are... in this picture. (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Po prawej/lewej stronie...  |  |   On the right/left... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Po prawej/lewej stronie zdjęcia znajduje/znajdują się...  |  |   On the right-/left-hand side of the picture there is/are... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   In the left/In the right hand corner... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Na pierwszym planie/w tle...  |  |   In the foreground/In the background... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę W górnej/dolnej części zdjęcia jest/są...  |  |   In the top/bottom part of the picture there is/are... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   The people in the photo are... (Opisywanie ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ludzie na zdjęciu wydają się(zadowoleni/smutni) ponieważ...  |  |   The people in the photo look/seem(happy/sad) because... (Interpretowanie sytuacji przedstawionej na ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ludzie na zdjęciu prawdopodobnie/na pewno są... ponieważ...  |  |   The people in the photo may/must be... because... (Interpretowanie sytuacji przedstawionej na ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   It's also possible that... (Interpretowanie sytuacji przedstawionej na ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   It looks like/as if... (Interpretowanie sytuacji przedstawionej na ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   I like/enjoy/love... because... (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę ... jest świetne ponieważ...  |  |   ... is great because... (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Nie lubie/nie cierpię... ponieważ...  |  |   I don't like/can't stand/hate... because... (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Wolę(jazde na rowerze) niż(jazdę na rolkach) ponieważ...  |  |   I prefer (cycling) to (rollerblading) because... (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   I'd like to... (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   I'm going to/I'm planning to/I intend to (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę W przyszłości zamierzam...  |  |   In the future I hope to... (Wyrażanie upodobań, preferencji i planów)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   I think... (Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zagadnienia zasygnalizowanego na ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   In my opinion... because... (Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zagadnienia zasygnalizowanego na ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   It seems to me that... (Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zagadnienia zasygnalizowanego na ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Z jednej strony/Z drugiej strony...  |  |   On the one hand/On the other hand... (Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zagadnienia zasygnalizowanego na ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Biorąc wszystko pod uwagę...  |  |   All in all... (Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zagadnienia zasygnalizowanego na ilustracji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Actually.../In fact... (Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zagadnienia zasygnalizowanego na ilustracji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Zdarzyło się to (ostatniego lata)...  |  |   It all happened (last summer)... (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę To było (dwa lata temu)...  |  |   It was (two years ago)... (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Opowiem Pani/Panu jak pewnego razu  |  |   I'll tell you how I once... (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Podczas gdy(podróżowałam)  |  |   While I was (travelling)... (Relacjonowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   First/At the beginning (Relacjonowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Then/Afterwards (Relacjonowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   In the meantime (Relacjonowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   As soon as (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ostatecznie/wreszcie/na koniec  |  |   Finally/Eventually/In the end (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Skończyło sie na tym że(zrobiliśmy coś)  |  |   We ended up(doing sth) (Relacjonowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Suddenly (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Na szczęście/Na nieszczęście  |  |   Fortunately / Unfortunately (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę To był przyjemny/męczący dzień  |  |   It was a pleasant / tiring day (Relacjonowanie)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   We had a great/an awful time (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Najlepsze/najgorsze w tym było to że  |  |   The best/worst thing about it was that... (Relacjonowanie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Są tu trzy (miejsca) do wyboru...  |  |   There are three (places) to choose from ... (Przegląd zaproponowanych opcji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Na tych trzech zdjęciach pokazane są...  |  |   These three photos shows... (Przegląd zaproponowanych opcji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę (Kawiarnia) po lewej/ po prawej/po środku jest  |  |   The (cafe) on the left/on the right/in the middle... (Przegląd zaproponowanych opcji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Mamy do wyboru dwa (plakaty)...  |  |   We've got two (posters) to choose from... (Przegląd zaproponowanych opcji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Trzy warianty, które mamy to...  |  |   So, three options here are... (Przegląd zaproponowanych opcji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę (Klub) jest bardziej/mniej (zatłoczony) niż (kawiarnia)  |  |   The (club) is more / less (crowded) than the (cafe)... (Porównanie i ocena propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Obie (kawiarnie) wydają się (atrakcyjne)  |  |   Both (cafes) seem (attractive) (Porównanie i ocena propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę (Klub) wydaje się (Intersesujący/atrakcyjny), ale...  |  |   The (club) looks interesting/fun/attractive, but... (Porównanie i ocena propozycji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   On the other hand, the (cafe) (Porównanie i ocena propozycji)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   However... (Porównanie i ocena propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Gdyby (było zimno), (druga) propozycja byłaby lepsza.  |  |   If (the weather was cold), the (second) option would be better (Porównanie i ocena propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Żaden z (plakatów) nie jest idealny.  |  |   None/Niether of the (poster) is perfect (Porównanie i ocena propozycji).  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   I prefer ... because ... (Wybór i jego uzasadnienie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Myślę, że wybrałbym/wybrałabym... ponieważ  |  |   I think I'd choose the... because... (Wybór i jego uzasadnienie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Ze wszystkich tych (miejsc) wybrałbym... ponieważ  |  |   Of all of these (places) I'd choose the... because... (Wybór i jego uzasadnienie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Najbardziej podoba mi się..., ponieważ...  |  |   I like the... best, because... (Wybór i jego uzasadnienie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę ... wydaje się najlepszą propozycją, ponieważ...  |  |   The... seems to be the best option, because... (Wybór i jego uzasadnienie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Wybrałbym/Wybrałabym (drugi)  |  |   I'd go for (the second one) (Wybór i jego uzasadnienie)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę (Na pewno) nie wybrałbym/wybrałabym (klubu), ponieważ...  |  |   I (definetly) wouldn't choose the (club), because... (Uzasadnienie odrzucenia pozostałych propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Nie podoba mi się też (kawiarnia po lewej), ponieważ...  |  |   I don't like the (cafe on the left) either, because... (Uzasadnienie odrzucenia pozostałych propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Myślę, że (kawiarnia po lewej) jest gorsza niż (ta po prawej), ponieważ...  |  |   I don't think the (cafe on the left) is as good as (the one one the right), beacuse... (Uzasadnienie odrzucenia pozostałych propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę (Kawiarnia) też jest miła, ale muszę wybrać jedno (miejsce) więc wybieram to.  |  |   The (cafe) is also nice, but I have to choose one (place) so I choose this one. (Uzasadnienie odrzucenia pozostałych propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę (Drugi plakat) nie wydaje się zbyt atrakcyjny  |  |   I don't find the (second poster) very attractive. (Uzasadnienie odrzucenia pozostałych propozycji)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jedna zaleta polega na tym, że...  |  |   One advantage/benefit is (that)... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Główna wada polega na tym, że...  |  |   The main disadvantage/drawback is that... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Myślę, że jest to ważne, ponieważ...  |  |   I think it's important because ... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Myślę, że (ludzie lubią wychodzić), ponieważ...  |  |   I think (people enjoy going out), because... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Z jednej strony..., z drugiej strony...  |  |   On the one hand..., on the other hand... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   I suppose... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   To my mind... (Odpowiedzi na pytania)  |  |  |