Pytanie |
Odpowiedź |
giving employees the authority to make decisions without traditional managerial approval rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
a management technique based on the employees participating in setting objectives rozpocznij naukę
|
|
management by objectives (MBO)
|
|
|
listening with full attention, not interrupting except to ask for clarification, and giving consideration to other person's point of view rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stating your needs and opinions confidently and clearly rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
events that mark an important stage in a process rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
leadership style: instructions given to subordinates rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
leadership style: sharing responsibility and decision-making rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
leadership style: minimal supervision rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stages of team development rozpocznij naukę
|
|
forming, storming, norming, performing, adjouring
|
|
|
the level of confidence and positive feelings that people have, especially people who work together, is their level of... rozpocznij naukę
|
|
the level of confidence and positive feelings that people have, especially people who work together, is their level of morale
|
|
|
feeling that we are valued and important rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
public recognition and thanks uznanie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
developing to our fullest potential samorealizacja, samospełnienie rozpocznij naukę
|
|
self-actualisation / self-fulfilment
|
|
|
being successful after a lot of effort gives us a 'sense of ...' rozpocznij naukę
|
|
being successful after a lot of effort gives us a 'sense of achievement' poczucie spełnienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
giving someone the tools and skills to do sth pozwalający rozwinąć umiejętności
|
|
|
Successful managers are neither passive nor aggressive. Instead, they are... rozpocznij naukę
|
|
Successful managers are neither passive nor aggressive. Instead, they are 'assertive'.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
enthusiasm, determination and a strong belief in what you are doing oddanie, zaangażowanie
|
|
|
combining a series of tasks into one challenging and interesting assignment rozpocznij naukę
|
|
poszerzanie pracy, rozszerzanie zakresu pracy (forma organizacji pracy)
|
|
|
moving employees for one job to another rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
making sth better and more enjoyable wzbogacenie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
power to make independent decisions rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
quality of being serious, useful and important rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
piece of work that you must do as part of your job or study rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
solves difficult problem with creative ideas, not afraid to challenge norms; may ignore details rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
thinks carefully and accurately about things; listens patiently; may lack energy to inspire others rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
has expert knowledge in key areas; may be uninterested in all other areas rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
takes basic ideas and makes them work in practice; methodical and organised; can be slow rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
gets involved quickly with lots of energy; more interested in the final result than the process; may be impatient rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
likes completing things on time, on budget, and to specification; can worry to much rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
central person who make sure everyone works well together; helps everyone focus; can be seen as too controlling rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
caring, a good listener, and works hard to resolve problems; may have difficulty making decisions rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
enthusiastic, sees the big picture and good at explaining it to people outside the group; can be too optimistic and lose initial energy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
opposite of: conservative rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
opposite of: enthusiastic rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|