Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Podzial na prowincje i gubernie, rozwoj manufaktur, unowoczesnienie armii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Obowiazek szkolny, modernizacja armii, rozwiniecie administracji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wprowadzenie nowych podatkow, zapewnienie wolności religijnej chrześcijanom, rozbudowanie szkół parlamentarnych
|
|
|
Data wojny siedmioletniej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
francja, austria, wielka brytania, rosja, prusy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rewolucyjne odkrycia naukowe, rozwiniecie techniki i szczegolne znaczenie wiedzy i rozumu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
John Locke- wiedza czlowieka plynie z doswiadczenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Denis Diderot, osiagniecia nauki w odpowiedni sposob potrafi wykorzystac jedynie czlowiek rozumny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bog chociaz stworzyl swiat nie igneruje w jego funkcjonowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poddawanie watpliwosci istnienie Boga i zaprzeczali boskiemu stworzeniu swiata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
angazowanie sie duchownych w badania dziedzin wiedzy, duchowni wspolpracowali z akademikami, zakony unosocześniły program nauczania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
schylkowa forma baroku, muszla, bogate elementy zdobnicze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nasladowanie grekow i rzymian, lad i harmonia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bogacze, morslne doskonalenie czlowieka oraz braterstwa, nie lubili kosciola
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wzorem byli dawno architekci ktorych wiedza pozwalała na wznoszenie budowli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
krytykowal rzady wladcow Francji, sformułował zasade trojpodzialu i uwazal ze wszystkie organy powinny sie kontrolować wzajemnie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hasła równości, rzady w oasntwie powinien sprawowal ogół społeczeństwa, dobro czlowieka z natury a zepsucie wynika z rozwoju cywilizacjj
|
|
|