Pytanie |
Odpowiedź |
z czego wynikaja dysproporcje? rozpocznij naukę
|
|
czynniki przyrodnicze, kulturowe, ekonomiczne, polityczne, historycze,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
udział usług w tworz. PKB, stopa bezrobocia, wydajnosc rolnicwa, roczne tempo wzrostu pkb
|
|
|
wskaźniki społeczno - demograficzne rozpocznij naukę
|
|
ilosć lekarzy na 1000 mieszkancow, smiertelnosc niemowlat, srednia dl trwana zycia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartość wszystkich wytworzonych towarów i świadczonych usług w danym kraju przez rok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wysoko(15tys), slabo(ponizej2 ), srednio 2-15tys)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartosc wytwarzana przez poszczegolne sekttory gospodarki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wskaźnik rozwoju społecznego poszczegolnych panstw
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poziom analfabetyzmu, srednia zycia, wartosc pkb/1miesz
|
|
|
organizacje przeciwdzialajace dysporoprcjom rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
europa zachodnia, stany, australnia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
afryka srodkowa, indie, afganistan, korea półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Azja, kraje sahelu, wysoko rozwiniete kraej, pozostale
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze, antropogeniczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
advise (słowo + osoba + to)
|
|
|
antropogeniczne przyczyny powstawania glodu rozpocznij naukę
|
|
niski poziom rolnictwa, nieracjonalna gosp. glebami, wysoki przyrost naturalny
|
|
|
co wplywa na diete ludzi? rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze, uwarunk. kulturo-religi tradycja kulinarna zamoznosc spolecz.
|
|
|
sposoby ograniczenia glodu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przyklady dzialan dlugofalowych rozpocznij naukę
|
|
zwiekszenie powierzchni upraw, plonow
|
|
|
kto przeciwziala glodowi? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączenie się i przenikanie systemów gospodarczych, ujednolicenie upodoban i zachowan ludzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gospodarcza, technologiczna, społeczno-kulturowa, polityczna, ekologiczna
|
|
|
co to otwarotsc polityczna? rozpocznij naukę
|
|
decyduje o stopniu zglobalizowania, polega na współpracy miedzynarodowej, znoszeniu barier hadlowch i tworzenie międzynarodowych regulacji prawnych
|
|
|
jakie kraje mają najwyższy indeks globalizacji? rozpocznij naukę
|
|
Belgia, austria, holandia, szwecja
|
|
|
najnizszy indeks globalizaxcji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
na jakich płaszczyznach dokonuje sie integracja miedzynarodowa? rozpocznij naukę
|
|
gospodarcza, polityczna, militarna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na wymianie dobr i uslug miedzy konsumentem a wytworca.
|
|
|
glowni swiatowi eksporterzy rozpocznij naukę
|
|
Chiny, USa, Niemcy, Japona, Holandia
|
|
|
główni światowi importerzy rozpocznij naukę
|
|
USA, Chiny, Niemcy, Japonia, Francja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
eksport większy od importu rozpocznij naukę
|
|
nadwyżka bilansu handlowego
|
|
|
eksport mniejszy od importu rozpocznij naukę
|
|
deficyt bilansu handlowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
religijne, ekonomiczne, polityczne i hstoryczne, etniczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
fizyczne i ekonomiczne wyniszczenie społecznesw, fale uchodźców, izolacja gospodarcza i polityczna
|
|
|
kilka konfliktow zbrojnych rozpocznij naukę
|
|
Korea Płn - poł, irak- kuwejt, irak- iran afganistan - zsrr,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
forma walki zbrojnej, która poprzez przemoc i zastraszanie ma prowadzic do osiagania okreslonych celow
|
|
|
miejsca zamachów terrorystcznych rozpocznij naukę
|
|
atak na WTC, Kuta, eksplozja na stacjach kolejowych madryt
|
|
|